Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
20. YY İBRANİ EDEBİYATI İkinci Düzey İBR 314 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE-İBRANİCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin 20. Y.Y. İbrani edebiyatı ve yazarları hakkında bilgi edinmesi
Dersin Tanımı 20. Y.Y. İbrani edebiyatı ve yazarları hakkında bilgi

Dersin İçeriği
1 Şmuel Yosef Agnonun Hayat ve Yazarlılığı hakkında genel bilgi
2 Şmuel Yosef Agnonun eserlerinin incelenmesi
3 Nathan Şahamın Hayat ve Yazarlılığı hakkında genel bilgi
4 Nathan Şahamın eserlerinin konusu
5 Hendel Yehuditin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi
6 Hendel Yehuditin Eserlerinin İncelenmesi
7 Abba Kovnerin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi
8 Abba Kovnerin Şiirlerinin incelenmesi ve şiirlerinin konusu
9 Vize Sınavı
10 Haym Hazazın Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi
11 Haym Hazazın eserlerinin konuları
12 Yehuda Burlanın Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi ve eserlerinin konuları
13 Efrat İsraelin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi ve eserlerinin konuları
14 Şimoni Davidin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi ve eserlerinin konuları
15 Avraham Şlenskynin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgiler
16 Avraham Şlenskynin eserlerinin konuları ve oluşturduğu edebi okul
17 Şaul Çernihovskynin Hayat ve Yazarlılığı ile ilgili genel bilgi
18 Final Sınavı
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönemin edebiyatı, kültürü ve tarihini tanımak
2 Bu dönemin yazarlarını tanımak
3 Bu dönemin düşünce dünyasını tanımak
4 Öğrenciler çağdaş İsrail edebiyatının ana akımlarını öğreniyorlar
5 İsrailli Edebiyatında yaygın olan konular hakkında bilgi ediniyorlar
6 İsrail edebiyatının dil ve üsluplarını öğreniyorlar
7 Bu dönemin edebiyat türlerini tanımak
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16 Akademik dünyayı tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı "19-2O TH CENTURY HEBREW LITERATURE"
Yardımcı Kaynaklar Kratkaya Yevreyskaya Entsiklopediya. Kudüs: 1994. Obşestvo po İssledovaniyu Yevreyskikh Obşin & Yevreyskiy Universitet v Yerusalime.

Ders İle İlgili Dosyalar