Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞAL AYDINLATMA SİSTEMLERİNİN BİNALARDA ENERJİ PERFORMANSINA ETKİSİ Üçüncü Düzey MİM 621 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Özlem Sümengen
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım +Öğrenci ödevleri 1 Arasınav (ödev teslimi) +1 Yarıyıl Sınavı (Ödev teslimi)
Dersin Amacı Öncelikli olarak “Enerji kaynaklarının bilinçli tüketilmesi” kavramının ele alınarak binalarda aydınlatma sistemi tasarımı aracılığı ile görsel konfor koşulları ve mimari gereksinimlerin karşılanarak doğal aydınlatma tasarımı bilincinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bununla beraber öğrencinin Türkiye ve Dünyadaki mevcut standart ve yönetmelikleri farkındalıkla ele alarak,doğal aydınlatma sistemini simulasyon ve hesap yöntemleri ile değerlendirilebilme yetisi elde etmesi hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, binalarda enerji verimli sistemlerin oluşmasında doğal aydınlatma tasarımı üzerinde yoğunlaşarak, yapılarda görsel konfor koşulları çerçevesinde; doğal aydınlatma tasarımı parametrelerinin tanıtılması, Simulasyonlar ve hesap yöntemleri ile doğal aydınlatmanın enerji verimliliğine etkisinin aktarılması

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtılması ve ilgili kaynakların belirtilmesi
2 Aydınlatma Tasarımının amaçları ve enerji etkin kavramının tanıtılması.
3 Görsel Konfor Koşullarının ve Yapma Aydınlatma Kriterlerinin tanıtılması Ödevlerin verilmesi sunum konularının tartışılması
4 Doğal Aydınlatma Kriterlerinin tanıtılması
5 Doğal Aydınlatma Performansı''''''''''''''''''''''''''''''''na ilişkin uluslararası standartlar ve yönetmelikler - sunumlar-1
6 Akıllı camlar cephe sitemleri -Binalarda Günışığına bağlı Enerji Performansı -sunumlar 2
7 Doğal Aydınlatma Enerji Verimliliği ilişkisi -Sunumlar 3
8 Doğal Aydınlatma Enerji Verimliliği ilişkisi -Sunumlar 4
9 Doğal Aydınlatma Aydınlatma Kontrolü ilişkisi -Sunumlar 5
10 Doğal Aydınlatma Aydınlatma Kontrolü ilişkisi -Sunumlar 6
11 ARASINAV TESLİMİ
12 Seçilen bina tipolojisi üzerinde aydınlatma doğal aydınlatma performansının belirlenmesi ve tasarım çalışmaları ile ilgili ön çalışmalar
13 Seçilen bina tipolojisi üzerinde ölçüm analizleri
14 Seçilen bina tipolojisi üzerinde doğal aydınlatma miktarının hesaplanması, bina enerji performansına etkisinin belirlenmesi ve tasarım çalışmaları ile ilgili kritikler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Binalarda Enerji verimliliği tanımının kavrar
2 Doğal Aydınlatma tasarımının enerji verimliliğindeki önemini kavrar
3 Uluslararası standartların ve yönetmeliklerin devamında Ulusal yönetmeliklerimizin kavranması, geliştirilmesi gereken yönlerini tartışabilme becerisi kazanır.
4 Yapılan ödevler ve simulasyonlar neticesinde enerji verimliliği kapsamında doğal aydınlatma tasarımı becerisi kazanır
5 Karbon ayak izi ve iklim değişikliği bağlamında alınması gereken önlemleri öğrenir
6 Çevre bilincini tasarım ile buluşturma becerisi kazanır
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 6 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 7 35
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 8 40
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar