Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLER TARİHİ PROBLEMLERİ İkinci Düzey FDB536 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dinler Tarihi disiplini çerçevesinde karşılaşılan problemler hakkında öğrencileri bilgilendirmek
Dersin Tanımı Dinler Tarihi disiplini çerçevesindeki tarihsel, teorik ve metodolojik problemler

Dersin İçeriği
1 Batı''da Dinler Tarihinin gelişim aşamaları
2 Sömürgecilik-Dinler Tarihi ilişkisi ve ideolojik bir araç olarak Dinler Tarihinin kullanımı
3 Dinler Tarihi disiplininin terminoloji problemi
4 Dinler Tarihinin ulaslararası çapta kurumsallaşma süreci
5 Türkiye''de Dinler Tarihinin kurumsallaşma tarihi
6 Dinler Tarihinde otonomi problemi
7 Alan problemi: Dinin mahiyetinden kaynaklanan problemler ve sui generis din problemi
8 Vize haftası
9 Disiplinin metodoloji problemlerine genel bakış
10 Tarihsel yaklaşım
11 Mukayeseli yaklaşım
12 Fenomenolojik yaklaşım
13 Hermenötik yaklaşım
14 Genel değerlendirme
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dinler Tarihi disiplinin oluşum süreci hakkında bilgi sahibi olmak
2 Dinler Tarihinin bilimsel bir disiplin oluşunun farkına varmak
3 Dinler Tarihi disiplinin konusu ile ilgili problemleri tanımak
4 Dinler Tarihi disiplini alanındaki medolojik yaklaşımlar ve sınırlılıkları hakkında bilgi sahibi olmak
5 Alanla ilgili çalışmalar yaparken bu problemlerin farkında olarak bilimsel kriterlere uygun ürünler ortaya koymak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 13 2 26
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Fuat Aydın (der. ve çev.), Dinler Tarihi İncelemelerinde Çağdaş Yaklaşımlar (1945’ten Günümüze), 2013. 2) Eric J. Sharpe, Dinler Tarihi : Tarihsel Bir Anlatı, çev. Fuat Aydın, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, 2013. 3) Ramazan Adıbelli, Mircea Eliade ve Din, İstanbul 2013.
Yardımcı Kaynaklar Kürşat Demirci, Dinler Tarihinin Meseleleri, İnsan Yayınları, İstanbul 1997.

Ders İle İlgili Dosyalar