Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TAKSONOMİK ZOOLOJİNİN PRENSİPLERİ Üçüncü Düzey BİY 527 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞE TOLUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYŞE TOLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencileri, hayvansal sınıflandırmanın ilkeleri, yöntemleri ve bunların uygulanması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin Tanımı Bu ders aşağıdaki konuları içermektedir: Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar, biyolojide sistematiğin yeri, sistematik birimleri, sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları), adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları, sistematik ve bilim felsefesi, parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller, sistematik bilginin temeli, kladistik yöntemler, karakter analizi ve taksonların seçimi, nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması, canlı çeşitliliği ve koruma.

Dersin İçeriği
1 Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar
2 Biyolojide sistematiğin yeri
3 Sistematik birimleri
4 Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
5 Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
6 Sistematik literatürü (tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları)
7 Adlandırma (nomenklatür), adlandırma kuralları
8 Sistematik ve bilim felsefesi
9 Parsimoniye alternatif olarak istatistik, olasılık ve modeller
10 Kladistik yöntemler
11 Karakter analizi ve taksonların seçimi
12 Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
13 Nicel kladistik yöntemler, kladistik sonuçların uygulaması
14 Canlı çeşitliliği ve koruma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sistematiğe giriş, bazı terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2 Biyolojide sistematiğin yeri ve Sistematik birimleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
4 Tanımlayıcı çalışmalar, kataloglar ve kontrol listeleri, ders kitapları, özet ve dizin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Kladistik yöntemler,Karakter analizi ve taksonların seçimi hakkında bilgi sahibi olur.
6 Canlı çeşitliliği ve koruma hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Nitelikli bilim insanı olur
2 Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3 Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4 Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5 Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6 Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7 Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8 Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10 Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11 Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Özkan, M., Taksonominin Prensipleri, Atatürk Üniv. Fen- Ede. Fak. Yayınları No: 45, Erzurum, 1988. 2. Mayr, E., Sistematik Zoolojinin Prensipleri, Çeviren N. Lodos, Ege Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 298, İzmir, 1979.
Yardımcı Kaynaklar 1. Schuh, R. T., Biological Systematics, Cornell University

Ders İle İlgili Dosyalar