Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESİN TÜKETİM ARAŞTIRMALARI Üçüncü Düzey BDY 610 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜGE YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ulusal, toplumsal ve bireysel düzeyde besin tüketiminin saptanması ve sonuçların değerlendirilmesi.
Dersin Tanımı Toplumun ve bireyin beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemler.

Dersin İçeriği
1 Besin tüketim araştırmaları ve önemi.
2 Besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler.
3 Besin denge cetvelleri.
4 Hane halkı besin tüketiminin saptanması.
5 Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketim sıklığı anketleri.
6 Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Besin tüketimi hatırlatma).
7 Bireysel besin tüketimini saptamada kullanılan yöntemler (Diyet Öyküsü).
8 Ara sınav
9 Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (RDA, DRI, EAR, UL, TÜBER).
10 Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Makro besin öğeleri).
11 Enerji ve besin ögeleri için günlük önerilen alım miktarları (Mikro besin öğeleri).
12 Dönem içinde verilen ödev sunumları.
13 Dönem içinde verilen ödev sunumları.
14 Dönem içinde verilen ödev sunumları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bireysel, toplumsal ve ulusal düzeyde besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemleri öğrenir.
2 Besin tüketiminin saptanmasında kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenir.
3 Besin tüketim sıklığı almayı öğrenir.
4 24 saatlik besin tüketim kaydı almayı öğrenir.
5 Diyet öyküsü almayı öğrenir.
6 Besin tüketim araştırmalarının sonuçlarını değerlendirebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 6 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science 2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwel
Yardımcı Kaynaklar 1-Patterson RE, Pietinen P. Assesment of Nutritioanl Status in Individuals and Populations. In: Gibney M.J, Margetts B.M, Kearney J.M, Arab L. ed (s). Public Health Nutrition 1st ed. UK: Blackwell Science 2- Maclntyre UE. Measuring Food Intake. In: Gibney M.J, Lanham-New SA, Cassidy A, Vorster HH ed(s). Introduction to Human Nutrition 2nd ed. Wiley-Blackwell.

Ders İle İlgili Dosyalar