Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR-I:ANTİK DÖNEMDEN ORTAÇAĞA Birinci Düzey HEY105 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Zorunlu
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders kapsamında, İlkçağ öncesi ve İlkçağ uygarlıklarının tarihi, kültürü, inanç biçimleri ve sanatlarının tanıtımı ile Sanat Tarihi çerçevesinde genel özelliklerinin ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, insanlığın ortaya çıkışından Ortaçağa kadar olan süreçte hüküm sürmüş uygarlıkların tarihi, mimarisi, resim, heykel ve el sanatı ürünlerinin anlatımı ile inanç biçimleri ve mitolojileri hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması
2 Dünyanın Oluşumu ve Uygarlık kavramı
3 Tarih Öncesi Dönemler ve Paleolitik Dönem Sanatı
4 Neolitik Dönem
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatı
7 Anadolu Uygarlıklarına Giriş
8 Ara Sınav
9 Hititler ve Sanatı
10 Frigler ve Sanatı
11 Lidyalılar ve Sanatı
12 Urartular ve Sanatı
13 Antik Yunan Uygarlığı ve Helenistik Sanat
14 Antik Roma Uygarlığı ve Sanatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geçmiş Uygarlıkların felsefe, bilim, edebiyat ve sanatla olan ilişkilerini algılar
2 Eski Uygarlıkların tarihini öğrenir
3 Eski Uygarlıkların sanatını öğrenir
4 Eski Uygarlıkların kültür ve medeniyetini öğrenir
5 Eski uygarların inançlarını ve sanata yansımalarını öğrenir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 2021. Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara, 2003. E. H. Carr, Tarih Nedir?, Çev: Misket Gizem Gürtürk, 5. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. Gordon Childe, Tarihte Neler Oldu?, 5. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel ve Mete Tunçay, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2009. Hermann Kinder ve Werner Hilgemann; Dünya Tarihi Atlası Cilt I, Çev: Leyla Uslu, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, Ankara, 2006. J. M. Roberts, Dünya Tarihi: Tarihöncesi Çağlardan 18. Yüzyıla…, Cilt I., Çev: İdem Erman, İnkılap Yayınevi, 2011. William H. McNeill, Dünya Tarihi, 3. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel, İmge Yayınları, Ankara, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar