Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR-I:ANTİK DÖNEMDEN ORTAÇAĞA Birinci Düzey HEY105 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Zorunlu
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders kapsamında, İlkçağ öncesi ve İlkçağ uygarlıklarının tarihi, kültürü, inanç biçimleri ve sanatlarının tanıtımı ile Sanat Tarihi çerçevesinde genel özelliklerinin ortaya konulması hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, insanlığın ortaya çıkışından Ortaçağa kadar olan süreçte hüküm sürmüş uygarlıkların tarihi, mimarisi, resim, heykel ve el sanatı ürünlerinin anlatımı ile inanç biçimleri ve mitolojileri hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması
2 Dünyanın Oluşumu ve Uygarlık kavramı
3 Tarih Öncesi Dönemler ve Paleolitik Dönem Sanatı
4 Neolitik Dönem
5 Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı
6 Mısır Uygarlığı ve Sanatı
7 Anadolu Uygarlıklarına Giriş
8 Ara Sınav
9 Hititler ve Sanatı
10 Frigler ve Sanatı
11 Lidyalılar ve Sanatı
12 Urartular ve Sanatı
13 Antik Yunan Uygarlığı ve Helenistik Sanat
14 Antik Roma Uygarlığı ve Sanatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geçmiş Uygarlıkların felsefe, bilim, edebiyat ve sanatla olan ilişkilerini algılar
2 Eski Uygarlıkların tarihini öğrenir
3 Eski Uygarlıkların sanatını öğrenir
4 Eski Uygarlıkların kültür ve medeniyetini öğrenir
5 Eski uygarların inançlarını ve sanata yansımalarını öğrenir
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2 Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3 Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4 Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5 Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6 Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8 Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9 Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10 Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11 Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12 Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13 Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14 Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15 Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Akurgal Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, İstanbul, 2021. Charles Freeman, Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları, Çev: Suat Kemal Angı, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara, 2003. E. H. Carr, Tarih Nedir?, Çev: Misket Gizem Gürtürk, 5. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 1994. Gordon Childe, Tarihte Neler Oldu?, 5. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel ve Mete Tunçay, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2009. Hermann Kinder ve Werner Hilgemann; Dünya Tarihi Atlası Cilt I, Çev: Leyla Uslu, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayınları, Ankara, 2006. J. M. Roberts, Dünya Tarihi: Tarihöncesi Çağlardan 18. Yüzyıla…, Cilt I., Çev: İdem Erman, İnkılap Yayınevi, 2011. William H. McNeill, Dünya Tarihi, 3. Baskı, Çev: Alaeddin Şenel, İmge Yayınları, Ankara, 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar