Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL-II Birinci Düzey YD 102 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri None
Eğitimin Dili English and Turkish
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ahmet Turan ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı None
Dersin Veriliş Şekli Face to face
Dersin Amacı This course aims to increse students' ability of reading, understanding and using English language.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Okuma parçası örneği kullanarak, yapısal olarak bileşenlerini tarif etmek.
2 Okuma parçalarında, metindeki amacı bulmak.
3 Okuma parçasını haritalandırarak nerelerde önemli bilgiler olduğunu tespit etmek.
4 Okuma parçasındaki ana fikri bulmak.
5 Aktif okuma becerilerini örnek okuma parçaları üzerinde pekiştirmek.
6 Okuma parçalarında ilk paragrafı kullanarak metnin açıklama, tartışma ve ispatlamak amaçlarınından hangisine uygun olduğunu tespit etmek.
7 Okuma parçalarında giriş paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
8 Okuma parçalarında gövde paragraflarının özelliklerinin incelenmesi.
9 Okuma parçalarında sonuç paragrafının özelliklerinin incelenmesi.
10 Uzun ve zor okuma parçalarını basitleştirme yöntemleri.
11 Uzun cümleleri kısaltma yöntemleri.
12 Paragraflarda detay bilgilerin verildiği cümlelerin tespiti ve bunların atılması.
13 Anlamı bilinmeyen kelimelerin cümle bütünlüğü içerisinde anlamlandırılması.
14 Okuma parçalarının hızlıca okunup anlanması üzerine verilen tekniklerinin birlikte yorumlanarak pekiştirilmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İngilizce metinler üzerinde aktif okuma becerileri geliştirilmektedir.
2 Okuduğunu anlama ve kısa sürede değerlendirme becerisi kazandırmak.
3 Güncel metinler üzerinde çalışarak pratik becerilerinin arttırılması.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reader at Work II, METU,Department, Kandiller Bülent, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Cracking the TOEFL IBT, The Princeton Review, Douglas Pierce, 2008 English Grammar In Use, Cambridge University Press, Raymond Murphy, 2012

Ders İle İlgili Dosyalar