Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL I Birinci Düzey CIGH1109 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili -
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKTUĞ YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ERUZEM
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim Şeklinde verilmektedir
Dersin Amacı İngilizce günlük ifadeleri ve ifade kalıplarını kendini tanıtabilecek seviyede ve bunları kullanarak soru sorabilecek, sorulan sorulara cevap verebilecek derecede öğretmek. Ayrıca, nerede yaşadığı, tanıdığı insanlar gibi kendisiyle ilgili bilgileri ifade edebilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Öğrencilerin anadilin yanında en temel gereksinimlerden biri olan hemen hemen her alanda olmazsa olmazlardan olan "yabancı dil" yeteneğininin temel aşamalarını öğrencilere kazandırmayı amaçlayan 2 kredilik 2 teorik saatten oluşan bir ders.

Dersin İçeriği
1 "I" ve "you" özneleri için İngilizcede "be" fiili. 1''''''''''''''''den 10''''''''''''''''a kadar sayılar. Haftanın günleri.
2 "he", "she" ve "it" özneleri için "be" fiili. Ülkeler ve ingilizce harflerin okunuşu, kelimelerin kodlanabilmesi. 1. konu tarama testi.
3 "We", "you" ve "they" özneleri için "be" fiili". Milliyetlerin sözlenişi
4 Be fiilini kullanarak temel "wh" ve "how" soruları. Telefon numaralarının söylenmesi ve 11''''''''''''''''den 100''''''''''''''''e kadar rakamlar. İkinci konu tarama testi
5 Tekil ve çoğul isimler. A, an, the. Bazı temel eşyaların İngilizcedeki karşılıkları.
6 This, that, these ve those zamileri. "Can I have" kalıbının kullanılarak temel düzeyde ve basit sorular. Üçüncü konu tarama testi
7 Sahiplik sıfatları, aile üyeleri.
8 Renkler ve yaygın olarak kullanılan sıfatlar. Dördüncü konu tarama testi.
9 "I", "you", "we" ve "they" öznelerinin geniş zamanda olumlu ve olumsuz cümlelerde kullanımı
10 Yiyecek ve içecek ile ilgili temel kelimer
11 "I", "you", "we" ve "they" öznelerinin geniş zamanda soru cümlelerinde kullanımı.
12 Yaygın kullanılan bazı fiil kalıpları. Saatin sorulması ve söylenmesi. 5. Konu tarama testi.
13 "He", "she" ve "it" öznelerinin geniş zamanda kullanımı.
14 Bazı mesleklerin ve yerlerin ingilizcesi. 6. Konu tarama testi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Genel hukuk dersleri içinde yeri
3 Dersin mesleki eğitime katkısı
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar