Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK KÜLTÜR TARİHİ I İkinci Düzey THB 105 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HAVA SELÇUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İBRAHİM KARACA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ İBRAHİM KARACA
Dersin Veriliş Şekli Sözlü anlatım, münazara, seminer.
Dersin Amacı Orta Asya Türk topluluklarının yarattıkları bozkır kültürünü oluşturan unsurların çağdaş (yerleşik) kültürlerle ve günümüz Anadolu kültürü ile karşılaştırmalı bir şekilde ve karşılıklı ilişkiler göz önünde bulundurularak tarihsel sürecinin incelemesini amaçlar.
Dersin Tanımı Türk kültürünün geçirdiği aşamaları kültürel ve tarihsel olarak inceleyen derstir.

Dersin İçeriği
1 Türlerin ortaya çıkışı.
2 İslam öncesi Türk Devletleri, Hunlar.
3 İslam öncesi Türk Devletleri, Göktürkler ve Uygurlar.
4 islam öncesi Türkler''de sosyal yapı.
5 İslam öncesi Türklerde Devlet geleneği ve hakimiyet anlayışı.
6 Türk Kültür tarihinin kaynakları.
7 Ara Sınav.
8 İslam Öncesi Türkler''''de İktisadi hayat.
9 Türklerin İslamiyeti kabulü.
10 İlk müslüman Türk devletleri, Bulgarlar, Karahanlılar ve Gazneliler.
11 Moğollar ve Orta-doğu''nun Türkleşmesi.
12 Akkoyunlu, Karakoyunlu ve Safevi Türk devletleri döneminde sosyal ve dini hayat.
13 Osmanlı devleti döneminde kültürel hayat.
14 Türk kültür tarihinde İslami dönem kültür ve sanat faaliyetleri.
15 Final sınavı.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk kültürünün gelişme çağlarını öğrenir.
2 Türk kültürünü etkileyen tarihsel olayları öğrenir.
3 Türk kültürünün günümüzdeki uygulamalarının ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Günümüzde Anadolu''''da var olan kültürel pratikler ile geçmişteki pratikler arasında paralellik olduğunu anlar.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     94
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Kafesoğlu, İ. (1988). Türk Milli Kültürü. İstanbul: Boğaziçi Yayınları. Ögel, B. (1991). İslâmiyet Önce Türk Kültür Tarihi. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. Esin, E. (1978). İslâmiyet Önce Türk Kültür Tarihi ve İslâma Giriş. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Matbaası.

Ders İle İlgili Dosyalar