Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
X-IŞINLARI KRİSTALOGRAFİSİ-II İkinci Düzey MBM 516 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Şaban PATAT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Malzemeleri X-ışınları kırınım teknikleri ile analiz edebilme
Dersin Tanımı X-ışınları kırınım teknikleri ile kristalin malzemelerin yapı analizi

Dersin İçeriği
1 Katılar ve özellikleri
2 Bir kristlde doğrultu ve düzlemler
3 Düzlemler ve doğrultular arasındaki ilişkiler
4 X-ışınları ve özellikleri
5 X-ışınları kırınımı
6 X-ışınları kırınımı ve kristaller
7 Ara sınav
8 Bragg yasası
9 Birim hücre içeriği kristal yoğunluğu ve Formülü
10 X-ışınları difraksiyon deneyi
11 Kırınım deneyi uygulamaları 1 (Faz analizi)
12 Kırınım deneyi uygulamaları 2 (Kristal boyutu analizi)
13 Kırınım deneyi uygulamaları 3 ( Birim hücre parametrelerini bulma)
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 X-ışınları kırınımı
2 X-ışınları kırınımı ve kristaller
3 X-ışınları difraksiyon deneyi
4 Kırınım deneyi uygulamaları 1 (Faz analizi)
5 Kırınım deneyi uygulamaları 2 (Kristal boyutu analizi)
6 Kırınım deneyi uygulamaları 3 ( Birim hücre parametrelerini bulma)
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 1 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 13 5 65
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar