Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİME GİRİŞ İkinci Düzey MB 101 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİME ELCAN KAYNAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. DİLRUBA AKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu dersin amacı eğitim bilimlerin kavramsal temellerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırmak ve eğitim bilimlerinin diğer dersleri için gerekli önbilgilerin edinimi sağlamaktır.
Dersin Tanımı Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihî, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin İçeriği
1 Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar;
2 eğitimin amaçları ve işlevleri
3 eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi
4 eğitimin hukuku
5 eğitimin sosyal ve kültürel temelelri;
6 eğitimin tarihî, politik ve ekonomik temelleri;
7 eğitimin felsefi temelleri;
8 eğitimin psikolojik temelleri;
9 eğitim bilimlerinde yöntem;
10 eğitim bilimlerinde yöntem;
11 bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf;
12 bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf;
13 öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler;
14 yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitimin temel / temel kavramlarını açıklar
2 Öğretmenlerin temel rol ve sorumluluklarını tartışır
3 Öğretmenlik mesleğine anlayış ve ilgi geliştirir.
4 Eğitimin felsefi temellerini açıklar.
5 Eğitimin sosyolojik temellerini açıklar
6 Eğitimin psikolojinin temel kavramlarını açıklar.
7 Eğitimin tarihi temellerini açıklar.
8 Türk eğitim sistemi ve eğitiminin temel konu ve problemlerini farkına varır.
9 Türk eğitim sisteminin yapısını fark eder.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erden,Münire (2019).Eğitim Bilimlerine Giriş.Arkadaş Yayınları.Ankara
Yardımcı Kaynaklar derste ilan edilecektir.

Ders İle İlgili Dosyalar