Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ METİNLER II-TEFSİR İkinci Düzey TİB 0560 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. VELİ KAYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Kur'ân'ın, içeriğinde yer alan kişisel, toplumsal, hukukî vb. bir kısım ilişkileri ve davranış biçimlerini nasıl şekillendirdiğini bizzat görmek.
Dersin Tanımı Celâleyn Tefsirinden Nûr, Fetih ve Hucurât surelerinin okunup sosyal açıdan incelenmesi.

Dersin İçeriği
1 Nûr suresinin 1-10 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
2 Nûr suresinin 11-18 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
3 Nûr suresinin 19-22 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
4 Nûr suresinin 23-26 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
5 Nûr suresinin 27-31 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
6 Nûr suresinin 32-38 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
7 Nûr suresinin 39-46 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
8 Nûr suresinin 47-57 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
9 Nûr suresinin 58-64 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
10 Fetih suresinin 1-10ayetlerinin okunup irdelenmesi.
11 Fetih suresinin 11-20 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
12 Fetih suresinin 21-29 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
13 HUcurât suresinin 1-10 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
14 Hucurât suresinin 11-18 ayetlerinin okunup irdelenmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kur'ân'ın kişisel, sosyal, hukûkî vb. olayları nasıl çözümlediğini öğrenir.
2 Kendisini ilgilendirenleri kişisel davranışlarında uygular.
3 İnsanların eğitiminde bu bilgileri kullanır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Celâleyn Tefsiri
Yardımcı Kaynaklar Tüm tefsir kaynakları

Ders İle İlgili Dosyalar