Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ I Birinci Düzey VİH 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek lisans öğrencilerinin ders döneminde yeterli krediyi tamamlamak için aldıkları dersler
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GENCAY EKİNCİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç. Dr. Ali Cesur Onmaz
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasına yönelik bilimsel temellerin oluşturulması amaçlanır.
Dersin Tanımı Tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları derstir.

Dersin İçeriği
1 Araştırmalar ve özellikleri
2 Araştırma Konusunun Seçimi
3 Araştırmanın Planlanması
4 Deney Düzenekleri
5 Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama 1
6 Araştırma İle ilgili bilgi toplama, literatür tarama 2
7 Tez hazırlama 1
8 Tez hazırlama 2
9 Tez hazırlama 3
10 Bilimsel bir yayının hazırlanması 1
11 Bilimsel bir yayının hazırlanması 2
12 Bilimsel bir yayının hazırlanması 3
13 Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar 1
14 Seminer veya tez sunumunda dikkat edilecek hususlar 2
15 Görsel araçlardan yararlanma 1
16 Görsel araçlardan yararlanma 2
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma alanlarına yönelik spesifik bilgi ve deneyime sahip olma
2 Bilimsel etik ve çalışma disiplinini kavrama
3 Bilimsel etik ve çalışma disiplinini öğrenme
4 Güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması
5 Öğrencilerde bilimsel temellerin oluşturulması
6 Öğrencilerde bilimsel temellerin öğretilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day., Çeviri: Gülay Aşkar Altay,
Yardımcı Kaynaklar How to write a research paper. Alexandrov AV. Cerebrovasc Dis. 2004;18(2):135-8. How do I get a paper accepted? DeMaria AN. J Am Coll Cardiol. 2007 Apr 17;49(15):1666-7. How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. How to get your paper accepted in an English-language journal. Burgdorf WH. : J Dtsch Dermatol Ges. 2004 Jul;2(7):592-6. How to get your paper published: confessions of an editor. Sutherland LR. Can J Gastroenterol. 2003 Apr;17(4):279. How to get your paper published. Fried PW, Wechsler AS. J Thorac Cardiovasc Surg. 2001 Apr;121(4 Suppl):S3-7. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar