Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ROMAN İNCELEME Birinci Düzey KDE516 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili -
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HATİCE KÖROĞLU TÜRKÖZÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı -
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Roman İnceleme Yöntemi Üzerine
2 Yi Mun Yol- Şair
3 Yi Mun Yol- Şair
4 Kim Young Ha- Kendimi Yıkmaya Hakkım Var
5 Kim Young Ha- Kendimi Yıkmaya Hakkım Var
6 Kibar Bokhui Hanım-Park Wan Suh
7 Kibar Bokhui Hanım-Park Wan Suh
8 Ara sinav
9 Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser- Son honggyu
10 Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser- Son honggyu
11 Gecenin Sesi- Suh Jong Taek
12 Gecenin Sesi- Suh Jong Taek
13 İO Adası - Lee Chong Chun
14 Io Adası - Lee Chong Chun
15 Final
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kore Edebiyatı ve Kültürü hakkında bilgilenmek
2 İfade yetisini geliştirmek
3 Analiz yetisini geliştirmek
4 Farklı dil ve Kültürü tanımak
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2 Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3 İntravenöz girişim yapar ve bakanlıkça belirlenen acil ilaçları ve sıvıları kullanır.
4 Temel -ileri hava yolu ve oksijen uygulamaları, endotrakeal entübasyon uygulamasını yapar.
5 Hasta/yaralıyı değerlendirir ve sorununu saptar. Hastanın nakil için hazır hale gelmesini ve uygun taşıma teknikleri ile hastanın naklini sağlar.
6 Travma stabilizasyonu, kırık, çıkık ve burkulmalarda stabilizasyonu sağlar. Yara kapatma ve basit kanama kotrolünü yapar.
7 EKG çekimi ve ritim değerlendirmesi yapar.
8 Monitörizasyon ve defibrilasyon. uygulaması yapar.
9 Temel yaşam desteği protokollerini uygular. Acil doğum durumunda doğum eylemine yardımcı olur.
10 Ambulansı teknik, tıbbi araç-gereç ve malzeme yönünden kullanıma hazır halde bulundurur, zorunlu hallerde ambulansta sürücülük görevi yapar.
11 Görevinin tüm aşamalarında haberleşme ağını doğru ve hızlı bir biçimde kullanır. Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alır. Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygular.
12 Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13 Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14 Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16 Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17 Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18 Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 6 42
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Chong Dog Chun, Kim Byong uk vd. 2005, Kore Romanı Nasıl okunur Acaba?, Goşi Araştırma enstitüsü yayınları, kore 2. kim Yun Shik , Kim U chong vd., (2008), Modern Kore Edebiyat Tarihi, Hyonde Munhak yayınları, Kore 2.Kim Dong in ,vd., 1998, Okunması gereken öykü ve romanlar 1-2 , Taimgihök yayınları, Kore 4. Yung Hee Kim , Jeyseon Lee, 2004, Readings in Modern Korean Literature, Hawai yayınları, USA. 5. Kim Na Yong,1992, Kore Öykü Edebiyatı,Haso yayınları,Kore
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar