Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Üçüncü Düzey FDB541 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SALİH YALIN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALİH YALIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Esranur ORAL
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin İslam Felsefesi Tarihinin kavram, konu ve literal kaynaklarını tanımalarına kılavuzluk etmektir.
Dersin Tanımı İslam Felsefesi Tarihinin kavram, konu ve kaynaklarının incelenip, tartışıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Temel Kavramlar; Din
2 İman ve İslam
3 Kuran, Sünnet ve Peygamber
4 Akıl ve Vahiy
5 Felsefe ve Hikmet
6 İslam Felsefesi
7 İslam Felsefesinin Genel Felsefe İçerisindeki Yeri
8 Ara Sınav
9 İslam Felsefesinin Klasik Kaynakları
10 İslam Felsefesi ve Filozoflarını Ele Alan Klasik Eserlerden Seçmeler
11 İslam Felsefesinin Çağdaş Kaynakları
12 İslam Felsefesi Tarihine Dair Yazılmış Çağdaş Eserlerden Seçmeler
13 İslam Filozofları ve Eserlerinin Tanıtımı
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Felsefesinin temel kavramlarını açıklar.
2 İslam Felsefesi ile İslam dini arasındaki ilişkiyi karşılaştırabilir.
3 İslam Felsefesinin Genel Felsefe İçerisindeki Yerini kavrar.
4 İslam felsefesi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
5 İslam felsefesi alanı ile ilgili literatür bilgisine sahip olur.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hasan Şahin, İslam Felsefesi Tarihi Dersleri, Ankara 2000.
Yardımcı Kaynaklar Hilmi Ziya Ülken, İslam Felsefesi, İstanbul 1983. Macit Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, Çev: Kasım Turhan, İstanbul 1985.

Ders İle İlgili Dosyalar