Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUS DIŞ POLİTİKASI Birinci Düzey D-ULS320 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. GÜNER ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, SSCB döneminde ve SSCB`nin dağılması sonrasında uluslararası, bölgesel ve iç dinamikler çerçevesinde Moskova`nın dış politikasını incelemeyi hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Bu derste Sovyet dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve küresel dinamikler, iç savaş, iki savaş arası dönem, İkinci Dünya Savaşı ve Soğuk Savaşta Moskova`nın dış politikası, 1990`larda, 2000`lerde ve 2010`larda Rusya Federasyonu`nun dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve küresel dinamikler, Yeltsin, Medvedev ve Putin dönemlerinde Rus dış politikası incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Sovyet Dış Politikasını belirleyen iç ve dış dinamikler
2 1917-1921: İç Savaşta Sovyet Dış Politikası
3 1922-1939: İki Savaş Arası Dönemde Sovyet Dış Politikası
4 1939-1945: İkinci Dünya Savaşı`nda Sovyet Dış Politikası
5 1945-1953: Soğuk Savaşta Sovyet Dış Politikası
6 1953-1961: Soğuk Savaşta Sovyet Dış Politikası
7 1962-1979: Soğuk Savaşın Yumuşama Döneminde Sovyet Dış Politikası
8 Ara Sınav
9 1980-1991: İkinci Soğuk Savaşta Sovyet Dış Politikası
10 1990`larda Rus dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve küresel dinamikler
11 1991-1999: Yeltsin Dönemi Rus Dış Politikası
12 2000`lerde Rus dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve küresel dinamikler
13 2000-2008: Putin Dönemi Rus Dış Politikası
14 2008-2012: Medvedev Dönemi Rus Dış Politikası
15 2012 sonrası Putin Dönemi Rus Dış Politikası
16 Final
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İç savaş, iki savaş arası dönem, İkinci Dünya Savaşı ve Soğuk Savaşta SSCB`nin dış politikasını değerlendirir.
2 SSCB`nin dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve uluslararası dinamikleri açıklar.
3 Yeltsin, Medvedev ve Putin dönemlerinde Rusya Federasyonu`nun dış politikasını analiz eder.
4 Rusya Federasyonu`nun dış politikasını belirleyen iç, bölgesel ve uluslararası dinamikleri açıklar.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erel Tellal, Uluslararası ve Bölgesel Gelişmeler Çerçevesinde SSCB-Türkiye İlişkileri (1953-1964), Ankara, Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayınları, 2000. Erel Tellal, "Zümrüdüanka: Rusya Federasyonu`nun Dış Politikası", SBF Dergisi, Cilt 65, Sayı 3, 2010, s. 189-236.
Yardımcı Kaynaklar Robert H. Donaldson ve Joseph L. Nogee, The Foreign Policy of Russia, 2. B., London, M. E. Sharpe, 2002. Robert Legvold (ed.), Russian Foreign Policy in the 21st Century & The Shadow of the Past, New York, Columbia University Press, 2007.

Ders İle İlgili Dosyalar