Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MARKA İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ Üçüncü Düzey HİT 222 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. EMEL TANYERİ MAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Bu derste; marka ve değerinin halkla ilişkiler yönetimi içindeki yerinin kavranması ve marka yönetim sürecinin analiziyle modern yönetim anlayışının uyumlaştırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Marka ve markalaşmaya ilişkin başlıkların halkla ilişkiler bakış açısından ele alındığı lisans dersidir.

Dersin İçeriği
1 Halkla ilişkiler ve pazarlama anlayışında dönemsel değişimler ve Marka kavramı
2 Marka Bileşenleri (Fiziksel Bileşenler)
3 Marka Bileşenleri (Fiziksel Bileşenler)
4 Marka Bileşenleri (Sosyal Bileşenler)
5 Marka Bileşenleri (Sosyal Bileşenler)
6 Marka Kişiliği ve Sadakati
7 Marka Konumlandırma
8 Marka Değeri
9 Marka Yapısı ve Türleri
10 Marka Ölçme ve Değerlendirme
11 Markalaşmada Hukuki İşlemler
12 Küresel Markaların Yönetimi
13 Güncel Marka Örnek Çözümlemeler
14 Güncel Marka Örnek Çözümlemeler
15 Öğrenci Faaliyetleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Marka kavramı ve uygulamaları hakkında temel kavrayış elde edinir.
2 Markalaşma, farklılaşma ve çok boyutluluk üzerinde zihinsel temsilleri yaratır.
3 Marka ve markalaşma uygulamalarını güncel yaklaşım ve dönemsel perspektiflerle analiz edebilme becerisini geliştirir.
4 Halkla ilişkiler ve pazarlama anlayışında dönemsel değişimler ve Marka kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
5 Marka Değeri ve Bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Marka Yaratma Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 8 8
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alanla ilgili çeşitli kitap ve makale içerikleri
Yardımcı Kaynaklar İletişim Temelli Marka Yönetimi, Nurhan Babür Tosun Küresel Pazarda Marka Yönetimi ve Halkla İlişkiler, Aylin Pira-Füsun Kocabaş, Mine Yeniçeri

Ders İle İlgili Dosyalar