Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANTREMAN BİLİMİ Birinci Düzey YSYB 209 Zorunlu 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL COŞKUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ FEYZULLAH KOCA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Antrenman Bilgisini öğrencilere öğretmek, konuyla ilgili öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmak.
Dersin Tanımı Antrenman Biliminin Temel ilkeleri, Antrenman Kavramı, Temel Motorik Özelliklerin tanını ve antrenmanı, antrenman planlaması ilkeleri ve dinlenme. Kuvvet, dayanıklılık, sürat, hareketlilik ve koordinasyon. Sporda ıssnma ve ilkeleri, sporda testler.

Dersin İçeriği
1 Antrenman Bilimi ve Tarihi Gelişimi
2 Antrenman kavramı ilkeleri ve gelişimi
3 Antrenmanın Organizmaya etkisi
4 Yüklenme Dinlenme ilişkisi, Antrenman Dönemleri
5 Temel Motorik Özellikler Kuvvet
6 Dayanıklılık
7 Sürat
8 Hareketlilik
9 VİZE SINAVI
10 Beceri ve koordinasyon
11 Kuvvet, Sürat, dayanıklılık antrenman örnekleri
12 Kuvvet, Sürat, dayanıklılık antrenman örnekleri
13 Kuvvet, Sürat, dayanıklılık antrenman örnekleri
14 Antrenman Programlarının hazırlanması
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antrenmanın tanımı ve kavramının öğrenilmesi
2 Antrenmanın öneminin kavranması
3 Antrenmanın tarihi gelişiminin öğretilmesi
4 Antrenmanın organizmaya etkilerinin öğretilmesi
5 Temel Motorik özelliklerin tanımı, çeşitleri ve antrenman metodlarının öğretilmesi
6 Temel motorik özelliklerle ilgili örnek antrenman programlarının hazırlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 3 3 9
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 3 2 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 2 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Genel Antrenman Bilgisi, Yaşar SEVİM
Yardımcı Kaynaklar Delavier's Core Training Anatomy, Frederic Delavier Michael Gundill

Ders İle İlgili Dosyalar