Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER TİPLENDİRME UYGULAMALARI Üçüncü Düzey VMB 643 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik ve pratik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Bakterilerde kullanılan moleküler tiplendirme yöntemlerinin laboratuvarda uygulamalarını yaparak bu konuda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Bakterilerde kullanılan moleküler tiplendirme metotlarının uygulamalarını içerir.

Dersin İçeriği
1 Bakterilerin tiplendirilmesinde kullanılan elektroforetik yöntemler
2 Agaroz jel elektroforezi
3 Standart DNA fragmentlerinin hazırlanması
4 Agaroz jelin hazırlanması
5 Pulsed Field jel elektroforezi
6 Kapiler elektroforez
7 DNA nın enzimatik kesimi
8 Restriksiyon endonükleazların pratikte kullanımı
9 DNA’nın restriksiyon endonükleazları ile kesilmesi
10 PCR’ ın oluşum mekanizması
11 PCR’ın çalışma prensibi
12 PCR’ ın Temel bileşenleri
13 PCR ın işleyişi
14 PCR’ın uygulanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bakterilerin tiplendirilmesinde kullanılan elektroforetik yöntemleri uygulamayı öğrenir.
2 Pulsed Field Gel Elektroforezi laboratuvarda uygulayabilir.
3 Restriksiyon endonükleazların pratikte kullanım becerisini kazanır.
4 Moleküler tiplendirme yöntemleri sonucunda elde edilen verileri yorumlayabilir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 3 21
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Temizkan G, Arda N, Moleküler biyolojide kullanılan yöntemler Nobel Tıp kitabevi 1999. Temel Mikrobiyoloji: Arda, M. 2001. Medisan Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar World of Microbiology and Immunology: Narins B., Lerner K.L.,Lerner B.W. 2003. The Gale Group Inc, a division of Thomson Learning. Practical Handbook of Microbiology: Goldman E., Gren L.H. 2009. CRC Press.

Ders İle İlgili Dosyalar