|
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme
|
|
2 |
Koruma düşüncesi ile ilgili temel kavramlar
|
|
3 |
Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi
|
|
4 |
Tarihi yapıları veya alanları neden koruyoruz, korumalı mıyız? (1. arasınav)
A grubu; eski kent dokusunun ve mimarisinin, artık yok olmuş bir toplum yapısının ifadesi olduğu ve bütünüyle ortadan kalkmasının veya simgesel olarak örneklerinin bırakılmasının, bir nevi teknolojik nihilizmin savunması
B grubu; "otantiklik" kavramı ve koruma değerleri üzerinden korumanın gerekliliği
|
|
5 |
20. yüzyılın ilk yarısında Avrupa''''da koruma düşüncesi
|
|
6 |
20. yüzyılın ikinci yarısında Avrupa''''da koruma düşüncesi
|
|
7 |
Araştırma haftası
|
|
8 |
Korumanın düşünsel boyutunda bütüncül koruma ve tek yapı koruma yaklaşımları, örnekleri, farklı dönemlerde farklı ülkelerin yaklaşımları, bu fikirleri savunan uzmanlar ve söylemleri (2. arasınav)
A grubu; Bütüncül koruma
B Grubuİ Tek yapı ölçeğinde koruma
|
|
9 |
Araştırma haftası
|
|
10 |
Koruma alanında uluslararası geçerliliği olan temel ilke ve tüzüklerin oluşumuna Avrupa ülkelerinin katkıları (3. arasınav)
A grubu: İtalya
B grubu: İngiltere
C grubu: Fransa
|
|
11 |
Anadolu''da koruma düşüncesinin gelişimi- Osmanlı İmparatorluğu
|
|
12 |
Anadolu''da koruma düşüncesinin gelişimi-Cumhuriyet Dönemi
|
|
13 |
Anadolu, Avrupa ve diğer dünya ülkelerinde korumanın yasal-yönetsel çerçevesi üzerine karşılaştırma (1. final ortalaması)
|
|
14 |
Koruma alanında etkin rol alan uluslararası kuruluşlar, temel faaliyet alanları ve son 10 yıldaki faaliyetleri (2. final ortalaması)
|
|
15 |
UNESCO Dünya Kültür Mirası Eserlerinde Ulusal ve Uluslararası alanda Koruma/Restorasyon Faaliyetleri (3. final ortalaması)
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|