Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KORUMA KURAMI İkinci Düzey MİM 611 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HAYRİYE HALE KOZLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Koruma ve restorasyon alanında kuramsal bilgileri temel alan bilimsel tartışmaların yapılması
Dersin Tanımı Koruma kuramının temelini oluşturan kavramlar üzerinden, öğrencilerin, doktora eğitimi seviyesinin gerektirdiği araştırma, tartışma, fikir yürütme ve bilgi üretme becerilerini geliştirebilmeleri amacıyla gruplar halinde veya bireysel olarak kendilerine verilen konularda, sınıf ortamında sunum ve münazaralar ile bilgi birikimlerini geliştirdikleri bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Ders hakkında genel bilgilendirme
2 Koruma düşüncesi ile ilgili temel kavramlar
3 Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimi
4 Tarihi yapıları veya alanları neden koruyoruz, korumalı mıyız? (1. arasınav) A grubu; eski kent dokusunun ve mimarisinin, artık yok olmuş bir toplum yapısının ifadesi olduğu ve bütünüyle ortadan kalkmasının veya simgesel olarak örneklerinin bırakılmasının, bir nevi teknolojik nihilizmin savunması B grubu; "otantiklik" kavramı ve koruma değerleri üzerinden korumanın gerekliliği
5 20. yüzyılın ilk yarısında Avrupa''''da koruma düşüncesi
6 20. yüzyılın ikinci yarısında Avrupa''''da koruma düşüncesi
7 Araştırma haftası
8 Korumanın düşünsel boyutunda bütüncül koruma ve tek yapı koruma yaklaşımları, örnekleri, farklı dönemlerde farklı ülkelerin yaklaşımları, bu fikirleri savunan uzmanlar ve söylemleri (2. arasınav) A grubu; Bütüncül koruma B Grubuİ Tek yapı ölçeğinde koruma
9 Araştırma haftası
10 Koruma alanında uluslararası geçerliliği olan temel ilke ve tüzüklerin oluşumuna Avrupa ülkelerinin katkıları (3. arasınav) A grubu: İtalya B grubu: İngiltere C grubu: Fransa
11 Anadolu''da koruma düşüncesinin gelişimi- Osmanlı İmparatorluğu
12 Anadolu''da koruma düşüncesinin gelişimi-Cumhuriyet Dönemi
13 Anadolu, Avrupa ve diğer dünya ülkelerinde korumanın yasal-yönetsel çerçevesi üzerine karşılaştırma (1. final ortalaması)
14 Koruma alanında etkin rol alan uluslararası kuruluşlar, temel faaliyet alanları ve son 10 yıldaki faaliyetleri (2. final ortalaması)
15 UNESCO Dünya Kültür Mirası Eserlerinde Ulusal ve Uluslararası alanda Koruma/Restorasyon Faaliyetleri (3. final ortalaması)
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Koruma düşüncesinin tarihsel gelişimini kavrar.
2 Korumanın ulusal yasal-yönetsel çerçevesini anlar.
3 Koruma ile ilgili faaliyet gösteren ulusal-uluslararası kurum ve kuruluşları öğrenir.
4 Koruma ile ile ilgili uluslararası tüzük ve bildirgeleri öğrenir.
5 Koruma alanında temel kavram ve terimleri kavrar.
6 Tarihi doku ve alanların korunması konusunda farkındalık kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 3 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar