Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPON EDEBİYATINDA KADIN YAZINI Üçüncü Düzey JDE 520 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ALİ KÜÇÜKLER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ders, antik dönemlerden modern çağa kadar bilimin gelişimi hakkında genel bilgiler sunmaktadır. Bilimin gelişimi sosyal, politik ve kültürel bağlamlarda ele alınacaktır.
Dersin Tanımı İlk çağlardan başlayarak modern bilimin temelinde yatan bilimsel bilginin gelişimi ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Bilim tarihi ve felsefesinin temel kavramları
2 İlk bilimsel buluşların arkasında yatan motivasyonlar
3 Temel bilimlerin ilkel karşılıkları: Matematik, Astronomi, Tıp ve Kimya
4 Antik Mısır’da bilim
5 Mezopotamya’da bilimin temelleri
6 Antik Hint’te bilim
7 Ara Sınav
8 Antik Çin’de bilim
9 Sokrates öncesi ve Klasik Yunan Felsefesi - Batı biliminin temelleri
10 Modern bilimin gelişmesine İslam biliminin katkısı
11 Din – siyaset ve bilim ilişkisi
12 Ortaçağ: Doğuda ve Batıda bilimin farklı gelişimi
13 Felsefeden bilime binlerce yıllık atom kuramı
14 Bilim Devrimi nedir? Modern bilimin doğuşu
15 Bilim – teknoloji ve gelecek
16 Genel Değerlendirme
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimin doğuş ve gelişme öyküsü hakkında genel fikir sunmak.
2 Bilimsel kavram, teori ve anlayışın doğuş ve gelişimini izlemek ve açıklığa kavuşturmak.
3 Disiplinler arası etkileşimli çalışma alışkanlığı kazandırmak.
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 12 12
Ödevler 5 12 60
Sunum / Seminer hazırlama 3 9 27
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 5 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 8 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Sevim Tekeli, Esin Kahya, vd. (2012). Bilim Tarihine Giriş. Ankara: Nobel Yayınları. Yıldırım, Cemal (2012). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Conner, Clifford D. (2013). Halkın Bilim Tarihi. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Sezgin, Fuat (2014). Bilim Tarihi Sohbetleri. İstanbul: Timaş Yayınları. Acot, Pascal (2005). Bilim Tarihi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar