Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CRYSTAL STRUCTURE ANALYSIS Birinci Düzey CHEM-529 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ön koşulsuz
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof Dr Şaban Patat
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yoktur
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım
Dersin Amacı X-ışını kristalografisi moleküllerin üç boyutlu yapısına eşsiz bir bakış sağlar. Bu ders kristal katıların x-ışını kırınım analizi ile ilgilidir ve hem teorik hem de pratik yapı analizi kavramlarına vurgu yapılmaktadır.
Dersin Tanımı Simetri, uzay grubu, kırınım geometrisi, yapı faktörleri, faz problemi, direk metotlar, Patterson metodu, elektron yoğunluk haritaları, yapı tayini, iyi kristaller nasıl elde edilir, toz metotları, x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları

Dersin İçeriği
1 X-ışını kırınımı
2 simetri
3 uzay grubu
4 kırınım geometrisi
5 yapı faktörleri
6 faz problemi
7 direk metodlar
8 arasınav
9 Patterson metodu
10 elektron yoğunluk haritaları
11 yapı tayini
12 toz metotları
13 x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları
14 x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları (devam)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 X-ışını kırınımı ve simetri
2 uzay grubu ve kırınım geometrisi
3 yapı faktörleri ve faz problemi
4 direk metodlar ve Patterson metodu
5 elektron yoğunluk haritaları 11-
6 yapı tayini ve toz metotları
7 x-ışını kırınım metotlarının eksiklikleri ve yapı ile ilgili veri tabanları
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 1 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Glusker, J.P.& Trueblood, K.N., Crystal Structure Analysis: A Primer, Oxford University Pres, Oxford, 1985 2.Glasser, L.S.D, Crystallography, Van Nostrand Reinhold Co. Lt., England, 1982
Yardımcı Kaynaklar Stout, G.H.& Jensen, L.H., X-ray Structure Determination: A Practical Guide, The Macmillan Company, London, 1968

Ders İle İlgili Dosyalar