Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
CALCULUS-I Birinci Düzey MATH 113 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok-
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MEHMET BARAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN MUCUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel Matematik kavramları, teknikleri-yöntemleri ve bunları mühenlisliğe uygulamasını öğrenir.
Dersin Tanımı Kümeler, sayılar, fonksiyonlar, diziler, limit, süreklilik, türev ve uygulamaları gibi genel matematiğin temel konuları.

Dersin İçeriği
1 Cümleler, reel sayılar, eşitsizlikler ve bir eşitsizliğin grafiği
2 Fonksiyonlar, bazı özel fonksiyonlar
3 Trigonometrik fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar
4 Üstel ve logaritmik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar
5 Limitler, sağ ve sol limitler, limit kuralları, bir fonksiyonun bir noktada limiti
6 Süreklilik, sürekli fonksiyonlar, sürekli fonksiyonların özellikleri
7 Türev, türev kuralları, ters fonksiyonunların türevleri, ters trigonometrik fonksiyonların türevleri,
8 Logaritmik ve üstel fonksiyonları türevleridifferentiation
9 Arasınav
10 Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevleri
11 Parametrik fonksiyonların, kapalı fonksiyonların türevleri ve Yüksek mertebeden türevler
12 Geometric interpretation of the derivative and physical application of drivatives
13 Fonksiyonların maximum, minimum noktaları ve maximum-minimum problemleri
14 Türev ile ilgili Theorems, L''''''''''''''''Hospital rule, Rolle and Mean Value Theorem, Indeterminate forms
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cümle kavramlarını anlar.
2 Fonksiyon kavramını, periyodik, üstel, logaritmik fonksiyon kavramlarını kazanır.
3 Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini öğrenir.
4 Dizilerin ve fonksiyonların limitlerini arasındaki ilişkileri anlar.
5 Fonksiyonlarda sürekliliğin önemini öğrenir.
6 Süreklilik kavramlarını örneklerle güçlendirir.
7 Türev kavramını ve süreklilik ile ile ilişkisini anlar.
8 Türev kurallarını öğrenir.
9 Türevin geometrik ve fiziksel yorumunu anlar
10 Türevin aradeğer, ekstremum problemlerine, grafik çizimine uygulamalarını anlar.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 4 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     112
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-Schaums Outline of Theory and Problems of Beginning Calculus, Second Edition, Elliott Mendelson, Ph.D., 1997, Newyork 2-Advanced CalculusThird Edition, Schaum’s Outline Series, Robert Wrede, Ph.D. and Murray R. Spiegel, Ph.D., 2010, Newyork
Yardımcı Kaynaklar 3000 solved problems in Calculus, Mendelson, Ph.D.,Schaums Outline Series, The McGraw-Hill, 1988 Newyork

Ders İle İlgili Dosyalar