Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROJE YÖNETİMİ Birinci Düzey MİM 545 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZÜBEYDE ÖZLEM PARLAK BİÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Yapı üretim sürecinin-yapım öncesi evresinin- yönetimi için gerekli temel bilgilerin aktarılması. Öğrencinin tez, ilgi alanındaki yapı üretim süreci ve yönetimi fonksiyonu veya fonksiyonlarının araştırılması
Dersin Tanımı Yapı üretimi (proje kavramı, yapı üretimi ve sektörün genel özellikleri endüstri devrimleri) Yapı elde etme süreci ve evreleri, yönetim kuramı, yapı projesi yönetimi (yönetim fonksiyonlar; eylemler etmenler ve kısıtlar), yapı projesi ekonomisi (maliyet, finansman, maliyet tahmini), kalite, toplam kalite yönetimi, araştırma, seminer ve dönem ödevi

Dersin İçeriği
1 Tanışma ve program verme
2 Yapı üretimi endüstri devrimleri, sektörel özellikler
3 Proje kavramı, yapı elde etme süreci, evreler
4 29 ekim resmi tatil (Sistem kuramı, yönetim kavramı, yapı projesi yönetimi resmi tatil sebebi ile bir hafta sonra işlenmektedir.)
5 Yönetim fonksiyonları: planlama, tasarım, problem çözme
6 Karar verme, denetim
7 Yönetim etmenleri: iletişim, organizasyon, koordinasyon
8 Standardizasyon, verimlilik, kalite, toplam kalite yönetimi
9 Kısıtlar: zaman, teknoloji, kanun ve yönetmelikler
10 Yıl içi sınav (FBE ve Anabilim Dalı başkanlıklarının verdiği tarih aralığına göre değişmektedir)
11 Yapı projesi ekonomisi
12 öğrenci ödev sunumları
13 öğrenci ödev sunumları
14 öğrenci ödev sunumları
15 öğrenci ödev sunumları
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 PROJE YÖNETİMİ ALANINDA TEMEL VERİLERİ ALGILAMAK VE UYGULAMAYA GEÇİRMEK
2 PROJE YÖNETİMİNİN MİMARİDEKİ UYGULAMA FAYDALARINI BELİRLEMEK
3 PROJE YÖNETİMİNDE ETMENLERİ ALGILAMA
4 PROJE YÖNETİMİNDE EYLEMLERİ ALGILAMA
5 TASARIM-UYGULAMA-KULLANIM AŞAMALARINDA PROJE YÖNETİMİ OLGUSUNUN BİLİNCİNE VARMA
6 DÜNYA VE TÜRKİYE KAPSAMINDA PROJE YÖNETİMİNİN ÖNEMİ
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 10 100
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 8 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     189
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı GÜLTEKİN, T. A., PROJE YÖNETİMİ PARLAK BİÇER, Z. Ö., PROJE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar