Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AVRUPA EĞİTİM TARİHİ Üçüncü Düzey EGB 573 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bu dersin ön koşulu yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, Avrupa''''da eğitimin gelişiminin tarihsel açıdan incelenmesidir.
Dersin Tanımı Bu ders, antik çağdan endüstileşme çağına kadar olan dönemde Avrupa''''da eğitimin tarihi gelişimi ile ilgili konuları kapsamaktadır.

Dersin İçeriği
1 Antik çağda eğitim
2 Antik çağda eğitim
3 Antik hıristiyanlık ve ortaçağda eğitim
4 Antik hıristiyanlık ve ortaçağda eğitim
5 Rönesans döneminde eğitim
6 Rönesans döneminde eğitim
7 Rönesans döneminde eğitim
8 Metot çağıda eğitim teorileri
9 Metot çağıda eğitim teorileri
10 Aydınlanma çağında eğitim teorileri
11 Aydınlanma çağında eğitim teorileri
12 Alman klasiklerinde eğitim
13 Endüstileşme çağında eğitim
14 Endüstrileşme çağında eğitim
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antik çağda eğitimin gelişimini tarihsel olarak değerlendirebilme
2 Antik hıristiyanlıkta ve ortaçağda Avrupa''da eğitimin gelişimini değerlendirebilme
3 Rönesans döneminde Avrupra''da eğitimin gelişimini değerlendirebilme
4 Metot çağında Avrupa''da eğitimin gelişimini değerlendirebilme
5 MEtot çağında eğitim teorilerini açıklayebilme.
6 Endüstrileşme çağında eğitim teorilerini değerlendirebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 1 4 4
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 9 18
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Aytaç. K. (2018). Avrua Eğitim Tarihi, Doğu-Batı Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar