Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SEÇMELİ ZORUNLU İKİNCİ YABANCI DİL III - ARAPÇA Birinci Düzey D-ULS415 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Arapça
Koordinatör ÖĞRETMEN MUSTAFA SERİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSA KAZIM BAKIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Arapça diyalog ve cümle kalıplarını öğretmek, bazı gramer bilgilerini vermek ve kelime dağarcığını geliştirmek.
Dersin Tanımı Arapça diyalog/metin ve bazı gramer bilgileri.

Dersin İçeriği
1 İki öğrenci arasında diyalog ve alıştırmalar.
2 şimdiki zaman, gelecek zaman ve olumsuzları.
3 Alıştırmalar.
4 13-19 arası sayı ve sayılan.
5 Alıştırmalar.
6 Onluk sayılar ve 99''a kadar sayılar.
7 Alıştırmalar.
8 Ara sınav.
9 Niçin sorusu ve sabah, öğle, akşam ve gece gibi zaman ifadeleri.
10 Yemek diyaloğu, yeme ve içme ile alakalı cümleler.
11 Alıştırmalar.
12 Tekil ismi mevsuller.
13 Lokanta diyaloğu.
14 Olumsuz soru olumlu cevap.
15 Alıştırmalar.
16 Final
17 Final
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Arapça okuma ve anlama becerisini kullanır.
2 Arapça cümle kurar.
3 Arapça kelime dağarcığını iletişimde kullanır.
4 Arapçayı akademik amaçla kullanır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     95
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı el-Arabbiyyetu li''l-hayât-1, Nasıf Mustafa Abdülaziz-Muhyiddin Salih, Cantaş yay.
Yardımcı Kaynaklar Arapçayı Öğreten Kitap, Mehemt Maksudoğlu, Akdem yay.

Ders İle İlgili Dosyalar