Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ İkinci Düzey JDE 125 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Japon toplumunun kültürel öğeleri, yaşayış biçimleri üzerinde durularak, öğrenciye genel Japonya bilgisi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Japon kültürüyle ilgili başlangıç düzeyinde bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Hiragana
2 Katakana
3 Kültür nedir
4 Japonya’nın coğrafi özellikleri ve fiziki yapısı.
5 Fuji dağının önemi ve Japon toplumunun doğaya bakış açısı
6 Geyşa-maiko kültürü
7 Japon çalgıları
8 Japon dansları
9 Ara sınav
10 Zen Budizmi
11 Japon mitolojisi
12 Yakuzalar
13 Japon Yemek Kültürü
14 Japon yemek kültürü
15 Genel tekrar
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon kültürünün temel özellikleri öğrenir.
2 Günlük Japon yaşantısı hakkında bilgi edinir.
3 Japoncaya yansıyan kültürel kelimeler kavranır.
4 Japon toplumunu kültürel değerleriyle anlar.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı (1) Matsui, Yoshimatsu, "Japon Kültür Tarihinin Satır Başları" Çev. Ali Volkan Erdemir, Jikad, İzmir, 2015. (2) Güvenç, Bozkurt, "Japon Kültürü" İş Bankası Kültür Yayınları, 1995.
Yardımcı Kaynaklar (3) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Taiyo Dergisinde Türkiye Haberleri", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 236, ss.22-27, 2013. (4) Erdemir A.V., "Japon Toplumunda İtaat Kültürü", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 240, ss.84-89, 2013. (5) Erdemir A.V., "Japon Toplumu ve Doğa", Doğu Batı Düşünce Dergisi, ss.119-131, 2012. (6) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Üç Japon Düşünür", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayı: 197, ss.76-82, 2010. (7) Erdemir A.V., "Genel Hatlarıyla Cha no Yu", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss.105-115, 2010. (8) Erdemir A.V., "Japon Kültüründe Sessizlik Kavramı", Türkiye Asya Pasifik Çalışmaları Yıllığı, ss.32-39, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar