Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JAPON KÜLTÜRÜNE GİRİŞ Birinci Düzey JDE 125 Zorunlu 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DR. YASEMİN YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Japon toplumunun kültürel öğeleri, yaşayış biçimleri üzerinde durularak, öğrenciye genel Japonya bilgisi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Japon kültürüyle ilgili başlangıç düzeyinde bilgiler verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Hiragana
2 Katakana
3 Kültür nedir
4 Japonya’nın coğrafi özellikleri ve fiziki yapısı.
5 Fuji dağının önemi ve Japon toplumunun doğaya bakış açısı
6 Geyşa-maiko kültürü
7 Japon çalgıları
8 Japon dansları
9 Ara sınav
10 Zen Budizmi
11 Japon mitolojisi
12 Yakuzalar
13 Japon Yemek Kültürü
14 Japon yemek kültürü
15 Genel tekrar
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Japon kültürünün temel özellikleri öğrenir.
2 Günlük Japon yaşantısı hakkında bilgi edinir.
3 Japoncaya yansıyan kültürel kelimeler kavranır.
4 Japon toplumunu kültürel değerleriyle anlar.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı (1) Matsui, Yoshimatsu, "Japon Kültür Tarihinin Satır Başları" Çev. Ali Volkan Erdemir, Jikad, İzmir, 2015. (2) Güvenç, Bozkurt, "Japon Kültürü" İş Bankası Kültür Yayınları, 1995.
Yardımcı Kaynaklar (3) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Taiyo Dergisinde Türkiye Haberleri", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 236, ss.22-27, 2013. (4) Erdemir A.V., "Japon Toplumunda İtaat Kültürü", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayi 240, ss.84-89, 2013. (5) Erdemir A.V., "Japon Toplumu ve Doğa", Doğu Batı Düşünce Dergisi, ss.119-131, 2012. (6) Erdemir A.V., "Geç Meiji Dönemi''''nde Üç Japon Düşünür", Toplumsal Tarih Dergisi, Sayı: 197, ss.76-82, 2010. (7) Erdemir A.V., "Genel Hatlarıyla Cha no Yu", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, ss.105-115, 2010. (8) Erdemir A.V., "Japon Kültüründe Sessizlik Kavramı", Türkiye Asya Pasifik Çalışmaları Yıllığı, ss.32-39, 2009.

Ders İle İlgili Dosyalar