Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKG YORUMU VE HEMŞİRELİK Birinci Düzey SEC 121 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yard.Doç.Dr. GÜLSÜM NİHAL GÜLESER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerde EKG okuma ve yorumlama becerisi geliştirmektir
Dersin Tanımı Hemşirelik 3. sınıf öğrencilerine her dönemde haftada 2 saat verilir

Dersin İçeriği
1 Kalbin ileti sistemi
2 EKG ile İlgili Temel Kavramlar ve Kardiyak Monitörizasyon
3 EKG Derivasyonları ve Kalbin Elektriksel Ekseni
4 EKG Dalgaları ve Kalp Ritminin Değerlendirilmesi
5 Kalp Hızının Değerlendirilmesi
6 Ritim Analizi ve Normal Sinüs Ritmi
7 Erken Vurular
8 Vize sınavı
9 Bradiaritmiler
10 Dar QRS'li Taşikardiler
11 Geniş QRS'li Taşikardiler
12 Akut Koroner Sendromlar
13 Akut Koroner Sendromlar
14 Kardiyak Arrest Ritimleri
15 Kardiyak Arrest Ritimleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kalbin ileti sistemini açıklayabilme
2 Kardiyak monitörizasyon tekniğini tanımlayabilme
3 Sık karşılaşılan ritmleri okuyabilme
4 Sık karşılaşılan ritmlerde hemşirelik müdahalelerini sayabilme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2 Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3 Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4 Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7 Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9 Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11 Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ekşi A, Zoghi M, Çertuğ A. Hastane Öncesi Acil Bakımda EKG ve Aritmi Yönetimi. Ege Üniversitesi Yayınları, 2011, İzmir
Yardımcı Kaynaklar Hampton JR. Kolaylaştırılmış EKG (Çev.Edt. Öncül A, Aslanger E.) İstanbul Tıp Kitapevi, 7. Baskı,2013, İstanbul. Hampton JR, Adlam D. Pratik EKG (Çev.Edt. Öncül A, Aslanger E.) İstanbul Tıp Kitapevi, 5. Baskı,2013, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar