Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İŞARET DİLİ Üçüncü Düzey SEC108 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERAP UÇAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kamusal alanda işitme engelli bireylerin iletişim sorunlarını ortadan kaldırmak ve engelli bireylere karşı sosyal farkındalık yaratmak.
Dersin Tanımı Sağlık hizmetlerine katılacak kişilerin işitme engelli kişilerle iletişim kurabilmelerini ve engelli bireylerin sorunlarını çözebilmelerini sağlamak.

Dersin İçeriği
1 işitme engelli bireylerin tanınması
2 İşaret Dili Özellikleri ve Türleri
3 Türk işaret dilinin tanınması ve konuşma kuralları (Parmak alfabesi)
4 Parmak alfabesi Tek el - İki el
5 İşitme engelli kişilerle ilk iletişim
6 Yakın çevre ile ilgili TID, İşaretler
7 Okul ve eğitimle ilgili TİD, Cümle çalışmaları
8 İller-Ülkeler-Kıtalar
9 Ara sınav
10 cümle çalışmaları
11 Hayvanlar-Bitkiler-Meslekler ve cümle çalışmaları
12 Beden-Sağlık ve cümle çalışmalarımız
13 Yiyecek ve içecekler, cümle çalışmaları
14 Giyim-Günlük konuşmalar-Ekler, cümle çalışmaları
15 Çeviri-Sunum çalışmaları
16 Çeviri-Sunum çalışmaları
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İşitme engelli bireyleri tanır
2 İşaret dilini tanır
3 İşaret dilini kullanır
4 İşitme engelli bireylerle iletişim kurar
5 İşitme engelli bireylere yardımcı olur
6 Çeviri yapar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek.
2 Veteriner parazitoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek.
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek.
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek.
7 Veteriner parazitoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak.
8 Veteriner parazitoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek.
9 Veteriner parazitoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar görsel materyaller

Ders İle İlgili Dosyalar