Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ ÇİNCE Birinci Düzey ÇDE417 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ GÜLHANIM TAŞKIRAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. GÜLHANIM TAŞKIRAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İş hayatında kullanılan terimsel ifadeler ile birlikte Çinlilerin farklı durumlarda kullanacakları uygun öğretmek, Çin kültürüne ait doğru iletişim ve davranış şekli kazanmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Çin iş dünyasında kullanılan resmi ve mesleki terimleri, iş yazışmalarını, toplantı kültürünü ve iş görüşmeleri için gerekli dil becerilerini kapsar.

Dersin İçeriği
1 İlk Ders, Dersin Tanıtımı ve İçeriği
2 Birinci konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
3 İkinci konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
4 Üçüncü konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
5 Dördüncü konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
6 Beşinci konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
7 Ara Sınav Hazırlık
8 Ara Sınav
9 Altıncı konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
10 Yedinci konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
11 Sekizinci konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
12 Dokuzuncu konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
13 Onuncu konu, ders kitabında yer alan metinlerin analizi yapılır. Bu ünitede yer alan kelimelerin kullanımıyla ilgili bilgiler verilir. Ders kitabındaki konuları içeren kelimelere örnek cümleler verilir. Sadece ders kitabına bağlı kalmayarak, iş hayatında kullanılan kalıplar, ifadeler ve kültürel davranışlar öğretilir.
14 Tiyatro ve Canlandırma Yöntemiyle Ünite Tekrarları
15 Tiyatro ve Canlandırma Yöntemiyle Ünite Tekrarları
16 Genel Tekrar Final Sınavı Hazırlık
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İş yaşamında kullanılan ifadeleri öğrenir.
2 İş yaşamında kullanılan nezaket ifadelerine hakim olur.
3 Çin kültürüne ait doğru iletişim ve davranışı öğrenir.
4 Konuşma becerisini ileri düzeye taşır.
5 İleri düzeyde dilbilgisi yapılarını öğrenir.
6 İleri düzeyde Çince konuşma kalıplarını öğrenir.
7 Düşünce ve duygularını ifade edebilme becerisi kazanır.
8 Yakın anlamlı kelimelerin farkını kavrar.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar