Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEDICALLY IMPORTANT YEASTS İkinci Düzey YMIK527 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ALTAY ATALAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Biyolog Hikmet BULDU, Biyolog Gonca DEMİR
Dersin Veriliş Şekli Teorik sunum ve uygulama
Dersin Amacı Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemleri hakkında bilgi vermek, konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemleri uygulamaları yaptırmak
Dersin Tanımı Tıbbi Mikrobiyoloji Yüksek Lisans programı içerisinde, haftada üç saat olarak verilen teorik ve uygulamalı bir derstir

Dersin İçeriği
1 Mayaların Taksonomisi
2 Etkenlerin Tanımı
3 Örneklerin alınması, taşınması ve saklanması
4 Örneklerin direk incelenmesi (KOH, Çini Mürekkebi, vs.)
5 İzolasyon yöntemleri
6 İdentifikasyon yöntemleri
7 İdentifikasyon yöntemleri
8 Ara Sınav
9 Mayaların mikroskobik ve makroskobik özellikleri
10 Candida türleri
11 Cryptococcus ve tıbbi önemi olan diğer mayalar
12 Mayalara benzeyen organizmalar
13 Köken identifikasyonu ve çeşitliliği
14 Maya enfeksiyonlarının serolojik, moleküler tanısı
15 Antifungal duyarlılık ve direnç
16 Yıl sonu sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tıbbi önemi olan mayalar ve identifikasyon yöntemlerini açıklayabilecek
2 Tıbbi mayalar ile ilgili konvansiyonel, serolojik ve moleküler identifikasyon yöntemlerini uygulayabilecek
3 Antifungal duyarlılık testlerinin özelliklerini açıklayabilecek
4 Antifungal duyarlılık testlerini uygulayabilecek ve yorumlayabilecek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     203
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Manual of Clinical Microbiology. ASM Press, Washington, DC. Murray PR, Baron EJ, Jorgensen JH, Pfaller MA, Yolken RH (eds)
Yardımcı Kaynaklar Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. Willke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M (ed)

Ders İle İlgili Dosyalar