Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKTRONİK ÖLÇME ALETLERİ Birinci Düzey HM 513 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ölçme Bilgisi
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BÜLENT BOSTANCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ABDULLAH KARAAĞAÇ
Dersin Veriliş Şekli Haftada 3 saat teorik ve pratik temeller
Dersin Amacı Elektronik ölçme aletlerinin öğrencilere öğretilmesi
Dersin Tanımı Elektronik ölçme aletlerinin sistem olarak öğrenciye anlatılması, ölçme sistemlerinin elektronik ölçme aletleri ile gerçekleştirilmesi ve sonuçların yorumlanması

Dersin İçeriği
1 Ölçme sistemlerine genel bakış
2 Uzunluk ölçme sistemleri
3 Yükseklik ölçme sistemleri
4 Konum ölçme sistemleri
5 Elektronik ölçme aletlerine genel bakış
6 Elektronik ölçme aletlerinin kullanılması
7 Elektronik ölçme aletlerinin kullanılması
8 Elektronik konum ölçme uygulaması
9 Elektronik konum ölçme uygulaması
10 Elektronik konum ölçme uygulaması
11 Elektonik yükseklik ölçme uygulaması
12 Elektonik yükseklik ölçme uygulaması
13 Elektonik uzunluk ölçme uygulaması
14 Ölçümlerin bilgisayar ortamına aktarılması ve değerlendirilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektronik ölçme aletlerini tanımak
2 Elektronik ölçme aletlerini kullanmayı öğrenmek
3 Bilgisayar ortamına ölçme verilerinin aktarımını yapabilmek
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Topoğrafya Ölçme Bilgisi, Nobel Yayın Dağıtım, Prof.Dr.C. İnal, Yrd.Doç.Dr.A. Erdi,Prof.Dr.F. Yıldız Ankara 2006
Yardımcı Kaynaklar Elektonik ölçme aletleri kullanım kılavuzları

Ders İle İlgili Dosyalar