Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATÖLYE II İkinci Düzey RES508 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi
Dersin Amacı Alana yönelik kazanılan teknik, teorik ve pratik bilgilerin geliştirilmesini sağlamak ve öğrencilerin yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak disiplinler arası sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmek
Dersin Tanımı 1- Günümüz sanatına ilişkin teorik, estetik ve pratik bilginin verilmesi 2 ? Yaratıcılığın üst düzeyde kullanımıyla kavramlar arasında ilişkiler ve bağlamlar kurulması 3-Grup çalışmalarıyla sanatsal düzlemde projeler üretilmesi, akademik düzeyde tartışılıp geliştirilmesi 4-Farklı sanat disiplinlerini araştırılarak kavram ve bağlamın derinleştirilmesi 5-Edinilen kuram bilgisinin nesneleştirilmesi, amaca yönelik araçların yenilikçi bir biçimde kullanılması

Dersin İçeriği
1 Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar
2 Gruplar oluşturarak güncel sanat yapıtları üzerine konuşmalar ve tartışmalar
3 Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi ve tartışılması
4 Çağdaş Sanatçılardan örneklerin incelenmesi ve tartışılması
5 Bireysel yaklaşımlarla çağdaş sanattaki konumun tartışılması. Sanatsal çalışmalar için konu, kavram, bağlam ve içeriğin belirlenmesi
6 Ögrenci calismalarini malzeme, teknik, bicim ve içerik acisindan tartismak. Ögrenci calismalarini malzeme, teknik, bicim ve içeriğin belirlenmesi
7 Ara sınav
8 Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler
9 Öğrenci yapitlari üzerine atelye ici tartismalar ve gorusmeler
10 Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları.
11 Günümüz sanatından öne çıkan sanatçıların araştırılması ve öğrencilerin sunumları
12 Uygulama.
13 Uygulama.
14 Uygulama
15 Sınav
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenci sanat eseri oluşturma sürecinde çok yönlü düşünme ve uygulama pratiğini geliştirir ve derinleştirir, Akademik düzeyde alanına yönelik araştırma yapma becerisi kazanır, Ulusal ve uluslar arası düzeyde çağın sanatını takip eder, yorumlar ve tartışır.
2 Bireysel ve grup projelerinde alanıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojileri bilgisini kullanır, Disiplinler arası çalışarak betimleme, çözümleme, yorumlama ve yargı ilkelerini kullanarak, bir sanat eserini kavrar.
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 12 60
Ödevler 7 10 70
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 20 80
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 2 10 20
Toplam iş yükü     248
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Carroll, Noël E. Theories of Art Today,The University of Wisconsin Press, 2000
Yardımcı Kaynaklar Tunalı, İsmail. Estetik Beğeni Çağdaş Sanat Felsefesi Üzerine, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2010 Aguirre, Peio Azimi, Negar, Vitamin P2 ?New Perspectives in Painting?, Phaidon,London, 2011 Stallabrass. Julian, Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller çev: Elçin Gen, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009 ? Adorno, Theodor, Kültür Endüstrisi Sanat Yönetimi, çev: Elçin Gen İletişim Yayınları, İstanbul, 2007 Plastik Sanatlar alanında yayın yapan sanat dergileri İnternet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dökümanlar, görseller, videolar

Ders İle İlgili Dosyalar