Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİSTEMATİK TASARIM VE ÜRÜN GELİŞTİRME İkinci Düzey ETM 507 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Sistematik Tasarım ve Ürün Geliştirme dersi için herhangi bir ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEM SİNANOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Cem SİNANOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Esra AKGÜL
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Amacı Makine ve Endüstriyel Tasarım alanında kullanılan metotları tanıtmak, Sistematik Mühendislik Tasarımı konusunu uygulamalı ve teorik eğitim eşliğinde vermektir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında; Mühendislik Tasarımı ve Tasarımcısı Sistematik Tasarım yönteminin önemi Teknik Sistemlerin Önemi Sistematik Yaklaşımın Temelleri Ürün Planlama, Çözüm bulma ve değerlendirme Ürün Geliştirme Görevi açıkça belirleme Kavramsal Tasarım Şekillendirme Tasarımı Ayrıntılı Tasarım konuları teorik ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Mühendislik Tasarımı ve Mühendislik Tasarımcısı ile Görevleri
2 Sistematik Tasarımın Önemi
3 Teknik Sistemlerin Temelleri
4 Sistematik Tasarım Yaklaşımının Temelleri
5 Ürün Planlama
6 Ürün Sorunlarına Çözüm Bulma
7 Ürün Değerlendirme
8 Ürün Geliştirme
9 Görevi Açıkça Belirleme
10 Kavramsal Tasarım
11 Şekillendirme Tasarımı
12 Ayrıntılı Tasarım
13 Ayrıntılı Tasarım
14 Ayrıntılı Tasarım
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik Tasarımı, Mühendislik Tasarımcısının Görev ve faaliyetlerinin tanımlanması ve öğrenilmesi. Bir şirkette Tasarım işleminin yeri ve Mühendislik tasarımının tarihi gelişimi ile günümüzde Mühendislik tasarım alanındaki eğilimler.
2 Teknik Sistemlerin Temelleri
3 Sistematik yaklaşımın temellerinin öğrenilmesi Problem çözme işlemleri İyi problem çözücü karakteristikleri Bilgi işleme olarak problem çözümü Genel çalışma metodolojileri
4 Ürün planlama, çözüm bulma ve değerlendirme konularının öğrenilmesi Ürün Planlama Çözüm Bulma Yöntemleri Seçim ve Değerlendirme Yöntemleri
5 Ürün Geliştirme İşlemi Genel problem çözme işlemi Tasarlama İşlemi esnasındaki iş akışının belirlenmesi Etkin Örgüt Yapılarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
6 Görevin Açıkça belirlenmesi safhasının öğrenilmesi Görevin Tanımlanması İhtiyaç Listesinin Tanımlanması İhtiyaç Listesinin Kullanımı
7 Kavramsal Tasarım safhasının öğrenilmesi
8 Şekillendirme Tasarımı Safhasının Öğrenilmesi
9 Ayrıntılı Tasarım safhasının öğrenilmesi
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 9 27
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 40 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 25
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı A Systematic Approach for Engineering Design W. Pahl G. Beitz J. Feldhusen KH Grote
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar