Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARBONHİDRATLAR İkinci Düzey CEBK 503 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere karbonhidratlar hakkında teorik bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Monosakkaritler, D- ve L- izomerizim, disakkaritler, polisakkaritler, glikojen yapısı, glikojen metabolizması, c AMP-kaskade, glikojen metabolizmasının hormonlar tarafından regulasyonu, glikojen depo hastalıkları, glikoliz- glukoneogenez, pentoz fosfat yolu, kan glukozunun denetimi, cori-döngüsü.

Dersin İçeriği
1 Monosakkaritler, aldoz ve ketozlar, glikozidler, monosakkaritlerin yapıları
2 Monosakkaritlerle ilgili reaksiyonlar, karbonhidratların sindirimi
3 Disakkaritler, monosakkaritlerin ve disakkaritlerin metabolizması
4 Polisakkaritler, glikojen yapısı ve fonksiyonu, glikojen sentezi
5 Glikojen yıkımı
6 Glikojen sentez ve yıkımının düzenlenmesi
7 Glikojen depo hastalıklar
8 Glikoliz, glikoneogenez
9 Pentoz fosfat yolu
10 Kan glukozunun denetimi
11 Cori döngüsü
12 Karbonhidrat metabolizması bozukluklarında çıkan hastalıklar
13 Karbonhidratların tayin yöntemleri
14 Makale sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilere karbonhidratlar ve tayin metotları hakkında bilgi verilir
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 10 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Harper Biyokimya , Nobel Tıp Kitabevleri, 2004, Biochemistry, Stryer, (4th edition.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar