Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ZEHİRLENMELERDE GENEL SAĞALTIM PRENSİPLERİ Birinci Düzey VİH 518 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE PRATİK
Dersin Amacı Hayvan Türlerine özgü zehirlenme vakalarında tedavi yöntemlerini öğretmek
Dersin Tanımı Bu ders çiftlik ve pet hayvanlarında görülebilecek organik veya inorganik zehirli maddelerin neden olduğu zehirlenmelerde spesifik veya spesifik olmayan tedavi seçenekleri öğreten derstir.

Dersin İçeriği
1 Zehirlenmelerde Acil Müdahale Yöntemleri
2 Emilmenin önlenmesi
3 Özel Anditodların kullanımı
4 Vücuttan atılımı hızlandırmak
5 Belirtilere yönelik sağıltım 1
6 Belirtilere yönelik sağıltım 2
7 Destekleyici sağıltım 1
8 Destekleyici sağıltım 2
9 sınav
10 Atlarda görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
11 Atlarda görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
12 Sığır, koyun ve keçilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
13 Sığır, koyun ve keçilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
14 Köpek ve kedilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 1
15 Köpek ve kedilerde görülen zehirlenmeler ve tedavisi 2
16 sınav
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hayvanlarda şekillenebilecek zehirlenmeleri tanıyabilmek.
2 Uygun tedavi yöntemleri ile zehirlenmeleri tedavi edebilmek.
3 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerde genel sağaltım prensiplerini öğrenir. .
4 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerin klinik teşhisini öğrenir.
5 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerin laboratuvar teşhisini öğrenir.
6 Bu dersi alan öğrencihayvanlarda zehirlenmelerin ayırıcı tanısını öğrenir.
7 Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda zehirlenmelerden hastalıklardan korunmayı öğrenir
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2 Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3 Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4 Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5 Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6 Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7 Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8 Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9 Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10 Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11 Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12 Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13 Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14 Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 1 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 1 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Acil Klinik,Prof. Dr. İsa ÖZAYDIN Veteriner Klinik Toksikoloji, Prof. Dr. Sezai KAYA
Yardımcı Kaynaklar İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork. İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıkları, Medisan, Ankara. Smith B.P., 1996. Large Animal Internal Medicine, Mosby, London, Boston, Philadelphia.

Ders İle İlgili Dosyalar