Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE- II İkinci Düzey YBD 502 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN NAZIM ŞANLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Mevcut dersin hedefi orta üstü (Upper –Intermediate) seviyesindeki sekiz dil bilgisi konusunun işlenmesine dayanmaktadır. Daha sonraki adım verilen herhangi bir metnin ana fikrini bulmak amacıyla taramak, göz gezdirme metodunu kullanarak sadeleştirilmiş metin içerisinde bir ifadeyi aramak, çıkarımlarda bulunup bunları yorumlamak, telaffuzu geliştirme amaçlı ek materyallerin sunulması ve orta üstü seviyenin gerektirdiği okuma, yazma ve telaffuz becerilerini kazanmak şeklinde atılacaktır. Sonuç olarak öğrencilerin İngilizce seviyelerini akademik ve iş çevrelerinde kullanabilecekleri seviyeye yönelik geliştirmek mevcut dersin hedefleri içerisinde yer almaktadır.
Dersin Tanımı İngilizce diline yönelik Avrupa Dil Portföyü çerçevesinde belirlenmiş olan orta üst seviye kapsamında sekiz adet gramer konusunun işlenmesi ve okuma parçalarına yönelik sunumlar dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 The ''''Causative'''' use of have/get
2 Emphatic Structures, Exclamatory Sentences
3 Direct and Reported Speech
4 Inversion, So do I/ I do, too - Neither (Nor) do I/I don''''t, either
5 Conjuntions
6 Defining Relative Clauses, Non-defining Relative Clauses, Possesive ''''-s/-s''''
7 Clauses of: 1 Time 2 Reason 3 Purpose 4 Result 5 Concession/Contrast 6 Manner
8 Participles
9 Ara Sınav
10 Phrasal Verbs
11 Transformation - Error Coreection
12 Subjunctive
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Somut ve soyut konulara yönelik yazılmış metinlerin ana fikirlerini kavrayıp mevcut metinler ve alanına yönelik teknik metinlerle ilgili fikir alış verişinde bulunabilir.
2 Belirli bir seviyedeki akıcılık ve doğaçlama ile ana dili İngilizce olan konuşmacılarla iletişim kurabilir.
3 Kendisine sunulan çeşitli konulara yönelik detaylı bir metin oluşturup mevcut konunun faydalarından ve zararlarından bahsedebilir.
4 Deneyimlerini, olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini kısaca tanımlayıp nedenlere dayandırarak fikirlerini ve planlarını paylaşabilir.
5 Okul, iş ve gündelik hayatta kendisine sunulan benzer konuları kavrayıp çıkarımlarda bulunarak kendi tercihlerini belirtebilir.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2 Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3 Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4 Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6 Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11 Etkin iletişim kurma becerisi
12 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14 Çağın sorunları hakkında bilgi
15 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17 Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18 Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 40 2 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Reader at work 2
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar