Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOYUT MATEMATİK Üçüncü Düzey MAT105 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HACI AKTAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ADİVE NİHAL TUNCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze
Dersin Amacı Matematik dilini, kullandığı enstrümanları tanıtmak ve Matematiğin temel kavramlarını kavratmak,
Dersin Tanımı Matematik dilini,matematiksel düşünme şeklini, matematiksel ispat kavramını ve gerçek problemlere matematik yaklaşım tarzını ifade eder.

Dersin İçeriği
1 Önermenin tanımı ve çeşitleri, doğruluk tabloları
2 Mantıksal denklikler
3 Niceleyiciler, mantıksal gerektirme ve çıkarım kuralları
4 İspat yöntemleri; doğrudan ve dolaylı ispat yöntemleri
5 Kümeler, alt kümeler ve kümelerde işlemler
6 Küme aileleri, parçalanma
7 Kartezyen çarpım, bağıntılar ve Özellikleri
8 Denklik bağıntıları ve denklik sınıfları
9 Kısmi sıralama bağıntısı, tam sıralama, iyi sıralı küme, zincir
10 Kısmi sıralı kümede maksimum, minimum, supremum, infimum, maksimal ve minimal elemanlar
11 Fonksiyon kavramı, fonksiyon çeşitleri
12 Fonksiyonlar üzerinde işlemler; toplama, skalerle çarpım, iki fonksiyonun çarpımı, bileşke, ters fonksiyon
13 İşlem kavramı ve işlem tablosu, cebirsel yapılar, grup alt grup kavramları
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mantık kurallarını, önermeyi ve önerme mantığını anlar ve uygular
2 Kümeler ile ilgili temel tanımları hatırlayarak kümeler ailesini ve özelliklerini günlük yaşam problemlerine uygular.
3 Geçerli muhakeme terimlerini görür ve uygulamaları aktarır.
4 Understands what quantifiers mean and comprahend the structure of the quantized propositions.
5 Understand the proof techniques and solves problem by means of these techniques.
6 Being able to comprehend relation concept, relation types and to be able to understand that they associated with which problems in practice.
7 Remembers the concept of function as a special kind of relation and relates this concept with everyday problems.
8 Understand the concept of the operation described on any set, to comprahend how to need to be expressed the properties of operation and understands what they mean.
9 Explains that learned mathematical expressions are based on what kind of abstract concepts.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     143
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1)Brıdge To Abstract Mathematics, Mathematical Prof and Structurs,Ronald P. Morash,Random house,Newyork. 2)Proofs and Fundementals, Ethan D. Bloch,Springer. 3)Soyut Matematik,Ahmet Arıkan, Sait Halıcıoğlu, Palme Yayıncılık. 4)Soyut Matematik, Sait Akkaş, H.H. Salihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar 1)Brıdge To Abstract Mathematics, Mathematical Prof and Structurs,Ronald P. Morash,Random house,Newyork. 2)Proofs and Fundementals, Ethan D. Bloch,Springer. 3)Soyut Matematik,Ahmet Arıkan, Sait Halıcıoğlu, Palme Yayıncılık. 4)Soyut Matematik, Sait Akkaş, H.H. Salihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar