Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİN EĞİTİMİNDE ANALİTİK OKUMA VE AKADEMİK YAZMA İkinci Düzey FDB 519 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUHAMMED ESAT ALTINTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Ahmet Yiğit Arş. Gör. Hayriye Gencel
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu ders akademik başarının iki önemli bileşeni olan analitik okuma ve akademik yazım konusunda sizlerin bilgi ve becerilerini arttırmayı amaçlamaktadır
Dersin Tanımı Bu ders, Din Eğitiminde analitik okuma ve akademik yazma hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Akademik Yazım Nedir, Akademik Yazımın Diğer Anlatım Türlerinden Farkları Nelerdir?
2 İyi Bir Akademik Yazının Özellikleri
3 Analitik Okuma Çalışmaları: “Kitabı Yerine Koymak ve Kitabın Röntgenini Çekmek”
4 Analitik Okuma Çalışmaları: “Yazarın Kavramlarında Uzlaşmak ve Yazarın Mesajını Tespit Etmek”
5 Analitik Okuma Çalışmaları: “Bir Kitabı Adilce Eleştirmek ve Yazarla Uzlaşmak/Görüş Ayrılığına Düşmek”
6 Akademik Yazım Çalışmaları: Din Eğitimi Bilimiyle İlgili Bir Makalenin Özetini (Abstract) Yazma
7 Akademik Yazım Çalışmaları: Açıklamalı/Notlandırılmış Bibliyoğrafya (Annotated Bibliography) Hazırlama
8 Akademik Yazım Çalışmaları: “Makale Değerlendirme Çalışması”
9 Akademik Yazım Çalışmaları: “Makale Değerlendirme Çalışması”
10 Akademik Yazım Çalışmaları: “Kitap Değerlendirme Çalışması”
11 Akademik Yazım Çalışmaları: “Kitap Değerlendirme Çalışması”
12 Akademik Yazım Çalışmaları: “Rapor Eleştirisi Yazımı”
13 Akademik Yazım Çalışmaları: “Karşılaştırmalı Makale Yazımı” (Comparative Essay)
14 Akademik Yazım Çalışmaları: “Bir Kavram Analizi Denemesi Yazımı (Definition Essay)”
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Din eğitimi bilimiyle ilgili eserleri analitik bakış açısıyla okuyabilir.
2 Din eğitimi bilimiyle ilgili eserleri analitik bakış açısıyla inceleyebilir.
3 Akademik yazım türlerinin neler olduğunu bilir.
4 İyi bir akademik yazının özelliklerini bilir.
5 iyi bir akademik yazın ortaya koyma becerilerini edinir.
6 Makale, tez, vb. akademik metinleri yazarken çeşitli kaynaklardan elde ettiği malumatları sentezleyip bir ürüne dönüştürebilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Mortimer J.Adler ve Charles Van Doren, Kitapları Nasıl Okumalı, Birleşik Dağıtım, Ankara, 2011. 2. Howard S. Becker, Sosyal Bilimcilerin Yazma Çilesi ( 4.Baskı), Heretik Yayıncılık, Ankara, 2016. 3. Umberto Eco, Mezuniyet Tezi Nasıl Yazılır?,İstanbul, 2012 (Online Erişim).
Yardımcı Kaynaklar 1. William Zinsser, İyi Yazmak Üzerine, Altıkırkbeş Yayın, İstanbul, 2014. 2. Jacques Barzun ve Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, Tübitak Yayınları (14. Basım), Ankara, 2004 3. Howard S. Becker, Mesleğin İncelikleri- Sosyal Bilimlerde Araştırma Nasıl Yürütülür? ( 2.Baskı), Heretik Yayıncılık, Ankara, 2015. 4. Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usulleri, Ötüken Yayınevi, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar