Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEİK ASİTLERİN BİYOKİMYASI Üçüncü Düzey BİK 509 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri İstenmemektedir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEVAT YAZICI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEVAT YAZICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEVAT YAZICI
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Nükleik asitlerin yapı ve metabolizmasını tanımlamak.
Dersin Tanımı Nükleik asitlerin yapı ve sentezleri, yıkımları, metabolizmadaki önemi, gen yapısı, genetik kod, transkripsiyon, translasyon, replikasyon süreci DNA ve RNA inceleme tekniklerine genel bakış sağlanacaktır.

Dersin İçeriği
1 Nükleik asitlere giriş
2 Nükleik asitlere yapıları
3 Nükleik asitlere yapıları
4 Nükleik asit sentezleri 1
5 Nükleik asit sentezleri 2
6 Nükleik asit yıkımlar 1
7 Nükleik asit yıkımlar 2
8 Ara Sınav
9 Nükleik asit metabolizmadaki önemi
10 Gen yapısı
11 Gen yapısı
12 Genetik kod
13 Transkripsiyon
14 Transkripsiyon
15 Replikasyon
16 DNA ve RNA inceleme tekniklerine genel bakış
17 Son Sınav
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nükleik asitlerin fonksiyonlarını tanımlar.
2 Protein sentezini açıklar.
3 RNA sentezini açıklar.
4 DNA sentezini açıklar.
5 Nükleik asitlerin yapısını yorumlar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 10 4 40
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 6 24
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Harper’s Biochemistry, twenty-fifth edition, 2000 Appleton& Lange, London-UK
Yardımcı Kaynaklar 1- Principles of Biochemistry, second edition, 1993, Worth Publishers, New York, USA. 2- Biyokimya, birinci baskı, 2006 Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul-TR 3- Lippincott’s Biyokimya, ikinci baskı, 1997 Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul-TR

Ders İle İlgili Dosyalar