Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MORFOLOJİ İkinci Düzey İBR 207 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELKHAN ALLAHVERDIYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İbrani dilbiliminde, kelimelerin yapısının tanımlanmasını, çözümlemesini ve kimliklendirilmesini incelemek
Dersin Tanımı İbrani dilbiliminde, kelimelerin yapısının tanımlanmasını, çözümlemesini ve kimliklendirilmesi

Dersin İçeriği
1 İbrani dilinde yedi fiil çatısı ile ilgili genel bilgiler. Paal çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali ve emir şekli
2 Nifal çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar.
3 Piel çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar
4 Pual çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar
5 Hifil çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar
6 Hufal çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar
7 Hitpael çatısında salim fiillerin zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli ve alıştırmalar
8 Salim fiillerin çekimi ile ilgili tüm çatılarda alıştırmalar
9 Ara Sınavı
10 פ"גרונית (Birinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Paal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
11 פ"גרונית (Birinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Nifal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
12 פ"גרונית fiillerin Paal ve Nifal çatısında çekimi ile ilgili alıştırmalar
13 פ"גרונית (Birinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Hifil çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
14 פ"גרונית (Birinci kök harfi boğaz olan) fiillerin Hufal çatısında zamanlara ve şahıslara göre çekimi, masdarları, isim hali, emir şekli
15 פ"גרונית fiillerin Hifil ve Hufal çatısında çekimi ile ilgili alıştırmalar
16 פ"גרונית (Birinci kök harfi boğaz olan) Salim fiillerin çekimi ile ilgili tüm çatılarda alıştırmalar
17 Final Sınavı
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İbranice kelimelerin yapısının tanımlanmasını
2 Öğrenciler, İbranicede kelimenin hangi fiil çatısına ait olduğunu öğreniyorlar
3 İbranicede fiillerin çekimlenmesinde istisnai durumlarla tanışıyorlar
4 İbranicede fiillerin çatılarını değişerek yeni manalarda kullana becerisi elde ediyorlar
5 İbranicede çeşitli çatılardaki fiillerden isim oluştura biliyorlar
6 İbranicede Fiillerin mastarlarını, zamanlara ve şahıslara göre çekimlerini, emir halini öğreniyorlar
7 İbranicede Salim fiillerle içerisinde boğaz harfi olan fiillerin çekim farklılıklarını öğreniyorlar
8 Etken cümleleri edilgen cümlelere, edilgen cümleleri ise etken cümlelere dönüştürmeyi öğreniyorlar
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 30 2 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     129
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı נירה קידר, נטיות הפועל + תרגילים. תל-אביב, אלפא: 2007
Yardımcı Kaynaklar מאירה מעדיה, להצליח בפועל ובתחביר. רמת גן, 2009

Ders İle İlgili Dosyalar