Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DRAMAYA GİRİŞ - II İkinci Düzey ELIT206 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör.Emel Aycan Asma
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze eğitim
Dersin Amacı Bu dersin amacı önemli İngiliz şair ve oyun yazarı olan W.Shakespeare'in sonelerini, komedilerini, trajedilerini okumak, anlamak, yorumlamak, analiz etmek, onun yaşamını, eserlerini, dönemini incelemek ve öğrencilerin Shakespeare'in dili kullanma kabiliyetini fark etmelerini sağlamaktır.
Dersin Tanımı W.Shakespeare ve önemli eserlerinin edebi analizlerinin yapılması, incelenmesi, yorumlanması.

Dersin İçeriği
1 Genel olarak drama tarihi, tanımı,eski Yunandan günümüze dramanın gelişimi ve ortaya konmuş olan eserlerin gözden geçirilmesi.
2 W.Shakespeare'in İngiliz Edebiyatında ve Dünya Edebiyatındaki yeri ve öneminin tartışılması, W.Shakespeare'i Shakespeare yapan özelliklerinin ortaya konması.
3 W.Shakespeare'in yazmış olduğu soneler, komediler ve trajedilerinden genel olarak bahsedilmesi, genel özelliklerinin açıklanması.
4 Shakespeare'in dramalarının genel özelliklerinin özellikle trajedi ve komedi türlerinin incelenerek bir trajedi eseri olan King Lear'ın okunması, incelenmesi ve yorumlanması
5 King Lear...
6 Hamlet...okunması, incelenmesi, yorumlanması
7 Hamlet...
8 vizeler
9 Hamlet...
10 Shakespeare'in soneleri...
11 Shakespeare'in soneleri...
12 Romeo ve Juliet...
13 Romeo ve Juliet...
14 Shakespeare'in eserlerinin karşılaştırılarak incelenmesi
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin Shakespeare'in seçilen eserlerini okuma, analiz etme,ve izlemesine, ayrıca ilgili bağlamda eleştirel bakış açısıyla bu eserleri irdeleyebilmelerini sağlamak.
2 Öğrencilerin kendilerine verilen ödevler konusunda nitelikli rapor ve kompozisyon yazma becerilerini geliştirmek.
3 Öğrencilerin Shakespeare'in oyunları ve soneleri hakkında değerlendirme yazıları yamalarını sağlamak.
4 Shakespeare'in insan doğası, aşk, intikam vb temaları incelerken, onun sunmuş olduğu ölçülerde, bu konuları tecrübe etmeden öğrenmek ve irdelemek.
5 Öğrencileri, Shakespeare'in eserlerini meydana getiren tarihsel ve entellektüel temeller ve bunların, eserlerin temalarına, motiflerine, fikirlerine ve tekniklerine nasıl yansıdığı hususunda bilgilendirmek.
6 Öğrencileri Shakespeare'in eserlerinde kullanılmış olan temel kaynaklara, din yada diğer bütün unsurlara ulaşarak incelemelerini sağlamak.
7 Eserleri incelerken, öğrencilerin adı geçen eserlerdeki karakterlerle kendi davranışlarını karşılaştırabilmelerini sağlamak.
8 Öğrencilerin Shakespeare'le ilgili veya onun eserleriyle ilgili akademik yayınlar konusunda bilgilendirmek.
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 4 4 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 10 0 0
Ara sınavlar 2 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 10 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 2 0 0
Araştırma 10 0 0
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 10
Ödev 10 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar