Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANATOMİ İkinci Düzey SEC 102 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ SÜMEYYE UÇAR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mehtap Nisari
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Genel anatomiyi öğretmek
Dersin Tanımı Genel anatomiyi öğretmek

Dersin İçeriği
1 Anatomiye giriş
2 Hareket sistemi
3 Kemikler
4 Eklemler
5 Kaslar
6 Solunum sistemi
7 Dolaşım sistemi
8 Ara Sınav
9 Sindirim Sistemi
10 Üriner sistem
11 Genital sistem
12 Sinir sistemi
13 Duyu organları
14 Duyu organları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersin sonunda öğrenciler, anatomik terminolojiyi öğrenir
2 Öğrenciler hareket sistemi hakkında bilgi sahibi olur
3 Öğrenciler dolaşım sistemi hakkında bilgi sahibi olur
4 Öğrenciler hareket ve dolaşım sistemi arasındaki anatomik ilişkileri öğrenir
5 Öğrenciler insan vücudunu oluşturan diğer sistemler hakkında bilgi sahibi olur
6 Öğrenciler diğer sistemler arasındaki anatomik ilişkileri öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2 Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4 Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5 Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7 Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8 Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Anatomi , Unur E, Ülger H, Ekinci N. Kıvılcım Kitapevi, 4. Basım, Kayseri,2012
Yardımcı Kaynaklar Anatomy, Arıncı K and Elhan A. Güneş Kitabevi Ankara 2001.

Ders İle İlgili Dosyalar