Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MOLEKÜLER VİROLOJİ Üçüncü Düzey EBK 512 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. GÖKÇEN YUVALI ÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste teorik konular anlatıldıktan sonra öğrencilerden virüsleri konu alan bir makale sunumu hazırlamaları istenecektir.
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere virüsler hakkında bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Viral zarf, kapsid, özyapı ve nükleik asitlerinin moleküler biyolojik özellikleri, virüslerin sınıflandırılmalarında kullanılan özellikler, virüs-konak hücre etkileşimleri, moleküler patogenez, moleküler tanı yöntemleri, antiviral ilaçların kullanımı, direnç sorunu ve saptanması, modern aşı teknolojileri

Dersin İçeriği
1 Viral zarf, kapsid
2 Özyapı ve nükleik asitlerinin moleküler biyolojik özellikleri
3 Virüslerin sınıflandırılmalarında kullanılan özellikler
4 Virüs-konak hücre etkileşimleri
5 Moleküler patogenez
6 Moleküler tanı yöntemleri
7 Antiviral ilaçların kullanımı
8 Ara sınav
9 Direnç sorunu ve saptanması
10 Makale sunumu
11 Makale sunumu
12 Modern aşı teknolojileri
13 Retrovirüsler
14 Ebola
15 Human papiloma virüs HPV
16 Final sınavı
17 Bütünleme sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Virüsler hakkında bilgi sahibi olma
2 Virüs tiplerini öğrenme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 20 40
Toplam iş yükü     201
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Temel ve Klinik Mikrobiyoloji / Ed: Prof. Dr. Şemsettin Ustaçelebi Principles and Practice of İnfectious Diseases Vol I-II / Gerald l Mandell, John E. Bennett, Raphael Dolin

Ders İle İlgili Dosyalar