Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEMOGRAFİK ÖLÇÜTLER Üçüncü Düzey HAS 625 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ELÇİN BALCI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜNAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif sınıf dersi
Dersin Amacı Halk Sağlığı doktora öğrencilerine, toplumun sağlık düzeyinin belirlemede kullanılan çaşitli demografik ölçütlerle ilgili bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin Tanımı Halk Sağlığı doktora programında açılan, haftada üç saat süreli teorik derstir.

Dersin İçeriği
1 Sağlık bilimleri alanında demografinin yeri ve önemi
2 Nüfusla ilgili verilerin değerlendirilmesi
3 Doğumlarla (fertilite) ilgili verilerin değerlendirilmesi
4 Ölümlerle (mortalite) ilgili verilerin değerlendirilmesi
5 Hastalıklarla (morbidite) ilgili verilerin değerlendirilmesi
6 Hastane hizmetlerinin değerlendirilmesi
7 Uluslararası hastalık ve ölüm nedenleri sınıflaması
8 Önemli sağlık düzeyi göstergeleri
9 Diş sağlığı ile ilgili verilerin analizi
10 Hız ve oranların standartlaştırılması
11 Sağkalım analizleri
12 Uygulama
13 Hastalık yükünün ölçümü
14 Genel değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, demografik ölçütlerin sağlık hizmetlerinin planlanması ve değerlendirilmesindeki önemini açıklayabilecek
2 Önemli fertilite ölçütlerini hesaplayabilecek
3 Önemli mortalite ölçütlerini hesaplayabilecek
4 Önemli morbidite ölçütlerini hesaplayabilecek
5 Standartlaştırmanın önemini açıklayabilecek, direkte ve indirekt standartlaştırma yapabilecek
6 Sağkalım analizi ile ilgili öenmli kavramları açıklayabilecek.
7 Hastalık ve ölüm nedenlerinin uluslararası sınıflandırılmasının amaçlarını ve ICD 10'un temel özelliklerini açıklayabilecek
8 Hastalık yükü ile ilgili önemli kavramları açıklayabilecek
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 60 60
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     195
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sümbülüoğlu K. Sağlık Alanına Özel İstatistksel Yöntemler
Yardımcı Kaynaklar 1. UNICEF: The State of the World's Children, 2013. 2. Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsü: Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar