Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURİZM İŞLETMELERİNDE ÖRGÜTSEL DAVRANŞ İkinci Düzey TUR503 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUNCAY ÇANAKÇI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, seminer sunumları, ödev verme
Dersin Amacı Davranış Kavramı, İnsan Davranışının Temelleri, Algılama, Kişilik, Kişilik – İş Uyumu, turizm işletmelerinde örgütsel davranış konularında öğrencilere yorum kazandırmak
Dersin Tanımı Genel Olarak Davranış Kavramı, İnsan Davranışının Temelleri, Örgütsel Davranışın Tanımı, Algılama, Kişilik, Kişilik – İş Uyumu, Örgüt Kültürü, Tutum, Motivasyon, Liderlik, Örgütsel İletişim

Dersin İçeriği
1 Genel Olarak Davranış Kavramı, İnsan Davranışının Temelleri.
2 Örgütsel Davranış Kavramı,
3 Örgütsel Bağlılık
4 İş Tatmini
5 Örgütsel Tükenmişlik
6 Çatışma Yönetimi
7 Stres Yönetimi
8 Ara Sınav
9 Örgüt Kültürü
10 Örgütsel Vatandaşlık
11 Kişilik - İş Uyumu
12 Liderlik
13 Personel Güçlendirme
14 İletişim
15 Mobbing
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Örgütlerde ve gruplarda insan davranışlarını ve etkilerini yorumlayabilir.
2 Turizm işletmelerinde örgütsel davranış konusunda yorum yapabilir.
3 Örgütsel davranış konuları hakkında tartışabilir.
4 Örgütsel davranış araştırmalarını yorumlayabilir.
5 Diğer insanlarla uygun örgütsel davranış biçimleri kazanabilir.
6 Turizm endüstrisinin yapısını ve örgütsel yönetimin ülke gelişimindeki etkisini anlayabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güzel sanatların çeşitli alanlarına özgün katkıda bulunabilecek sanatçılar yetiştirmek
2 Çeşitli yayınlar, projeler ve etkinlikler ile toplumu sanat açısından eğitmek
3 Güzel sanatların yaşamın içinde yer almasını, bu yolla üretici değerlerin topluma katkıda bulunmasını sağlamak
4 Eğitim ve araştırmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve tercih edilen bununla birlikte, dünya standartlarında eğitim veren bir kurum olmayı hedeflemek
5 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek
6 Hayal gücü yüksek, sergilenebilir, çağdaş, farklı çalışmalar üretebilmek
7 Derin düşünce ve yüksek heyecan uyandırabilmek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 3 3 9
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tutar, Hasan (2016). Örgütsel Davranış, Detay yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Sökmen, Alptekin (2013), Örgütsel Davranış, Detay yayıncılık, Ankara. Sabuncuoğlu, Z. (Editör). (2009). Turizm İşletmelerinde Örgütsel Davranış. Bursa: MKM Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar