Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FOTONİK VE LAZER TEKNOLOJİLERİ İkinci Düzey EEM 554 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA TÜRKMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin, fotoniğin ve lazerlerin temellerini, fotonik ve lazerlerin uygulama alanlarını öğrenmelerini; ışık yayınımı, fotonik yapılar ve lazerler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Elektromanyetizmanın özeti, ışığın elektromanyetik doğası, elektromanyetik optik. Işık-madde etkileşimini. Optiksel rezonatörler. Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisi. Uyarılmış ışıma. Optiksel yükselteçler. Lazer osilasyon teorisi. Lazer sistemlerinden örnekler.

Dersin İçeriği
1 Elektromanyetizmanın özeti: Diverjans, gradyent, rotasyonel kavramlarının matematiksel ve fiziksel anlamları ile temel EM kanunların özetlenmesi
2 Işığın elektromanyetik doğası: Kutuplama, dalga modeli ve Huygens prensipleri
3 Elektromanyetik optik: Işığın elektromanyetik teorisi ve dielektrik ortamlar
4 Temel elektromanyetik dalgalar, soğrulma ve dispersiyon
5 Dispersif ortamlarda sinyal iletimi
6 Dispersiyon ve absorbsiyon: Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisi
7 Lorentz and Drude modelleri: Metallerin optiksel davranışlarının incelenmesi
8 Lazerler: Lazerlerin genel karakteristikleri
9 Katı-hal lazerleri: Katı-hal lazer teorisi ve katı-hal lazerlerinin günümüzdeki durumu
10 Lazer sistemleri: Lazer sistemlerinin örnekleri
11 Yarı-iletken lazerler
12 Fotonik yapılar: Fotonik bant aralıklı yapılar ve fotonik kristaller
13 Öğrenci projeleri: Fotonik ve lazer sistemlerine yönelik öğrenci projelerinin sunumları
14 Öğrenci projeleri: Fotonik ve lazer sistemlerine yönelik öğrenci projelerinin sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Işığın elektromanyetik doğasını tanımlayabilir.
2 Elektromanyetik optiği tanımlayabilir.
3 Işık-madde etkileşimini açıklayabilir.
4 Optiksel rezonatörleri tanımlayabilir.
5 Klasik dispersiyon ve absorbsiyon teorisini tanımlayabilir.
6 Uyarılmış ışımayı açıklayabilir.
7 Optiksel yükselteçleri tanımlayabilir.
8 Lazer osilasyon teorisini tanımlayabilir.
9 Lazer sistemlerini analiz edebilir.
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2 Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6 Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 8 56
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları (yayınlanmamış)
Yardımcı Kaynaklar 1) Quimby R. S., Photonics and Lasers: An Introduction, Wiley, 2006. 2) CHANG W. S. C., Principles of Lasers and Optics, Cambridge University Press,2005.

Ders İle İlgili Dosyalar